|
|
|
|---|---|
|
Förardörrens lås börjar kännas väldigt slitet medans passagerardörrens känns ny och oanvänd. Hur mycket behöver man "riva bort" för att komma åt och skifta låsen och går det överhuvudtaget. Skiftar man bara själva cylindern eller allt så att man låser upp bakåt sen istället för framåt nu? Diesel-räsern | |
|
Det borde vara möjligt att byta bara cylindern (insatsen) och sedan fungerar låsen som de brukar. Du är säker på att det är som du säger, att förarsidans lås är slitet och inte det andra? Jag hade problem med att förarsidans lås kärvade så man fick trixa med nyckel för att den skulle gå runt, vilket inte vad fallet på passagerardörren. Efter jag skruvade ned förarlåset så upptäcktes att nyckeln var så sliten att låsbläcken inte gick helt in i sina lägen. Jag började fundera på varför passagerardörren kändes att funka så fint... där var felet istället att låset var så lite använt så att låsbläcken hade satt sig i "öppet" läge så det kvittade i stort sett vilken nyckel som jag använde. Efter uppsmörjning av låsen och ny nyckel fungerade allt perfekt igen. ------------------ Always Diesel |
|
|
Hmm... det lät ju intressant. Har inte riktigt tänkt på det med högerdörren, men det är som du säger att förar låset kärvar. Ska prova med annan nyckel ikväll=) Diesel-räsern |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.