|
|
|
|---|---|
NiklasE28 |
Hej jag undrar om det finns någon som har lyckats med ett bra bygge i en e28 med eller utan låda.Det är så trångt att man inte kommer in med strömkabeln till bagagerummet ens.Jag har lagt slutsteget under sätet och har två mds fan 10 tummare jag vet inte om det funkar att borra upp armstödet och sätta dom i open air eller om man ska bygga en låda(ska basarna spela bakåt i sådant fall).Tacksam för alla svar.. |
|
Jag sitter och undrar samma sak, men det verkar inte som om så många har byggt stereo i e28:or. Jag skulle vilja slänga i en stereo utan att såga sönder bilen, men det får ju inte plats nåt nån stans ju! Har funderat på om man kan lägga ett par diskanter i de runda ventilationsgallren på instrumentbrädan? Skulle vara snyggt... MVH Niklas |
|
NiklasE28 |
En kolega har haft en E28 tidigare och han hade sågat upp ett hål i armstödet och satt dit en 15 tummare open air..Tyvär verkar det som om man måste såga sönder någonting för att lyckas med ett sjysst ljud.. Lite synd men va fan man vill inte sitta i en tyst bil eller hur..:-) |
|
Har själv en E30 (två-dörrars) och löste problemet med att plasta två lådor (för två 8'or) under baksidofönstren; byggda så att man ändå kunde sätta den ursprungliga panelen på plats. Fungerade helt tillfredställande... \\ kajje |
|
|
Om du vänder basarna bakåt så kommer du med stor säkerhet få fasknas... Det är alltid bäst att köra med basen + porten in i kupén, i min föredetta 528 så körde jag med nytillverkade dörrsidor som jag snickrade lätt uppåtriktade kickpaneler i med 6,5" element och en 12" i ryggen i sluten låda, det var helt ok // Henke Bleifuss |
|
|
För att få in basen i min e28 plockade jag fram vinkelslipen o sågade upp ett håll ifrån kofferten in till armstödet.... eftersom där sitter en lös skinbit som täcker det hela så syns det inte..... men OJ sicken jävla skillnad!! Vänd Basen "basarna" mot ryggstödet.... jag kör med en helt vanlig Mds fanatic 10:a o ett simpelt mds steg.... o de dunkar fullt tillräkligt..... förut så kände man bara dunket i golvet...... men nu så! ett hett tips som jag rekomenderar er andra till! Skulle däremot va tacksam för ett förslag på hur man snyggar till dom fula kanterna i kofferten efter vinkelslipen : ) VARNING: ha en sprayflaska med vatten till hands om ni använde vinkelslipen.... då de finns en hel del stoppning innanför som gärna vill brinna : ) akta även bränsleledningen.... kolla efter så den inte läcker.... synd att spränga en sådan fin bil.... TAR INTE PÅ MIG ANSVARET FÖR NÅGRA BRÄNDER!!! : ) Ett bra tips är att använda en stisåg iställer för vinkelslip..... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.