|
|
|
|---|---|
|
Jag tänkte flytta batteriet till bagageutrymmet på min 535:a för att få lite bättre viktfördelning. Hur grov kabel? Ska man dra både jord och plus eller ska man bara dra plus kabeln? Hur har BMW gjort på sina modeller med batteriet bak? | |
|
Om jag inte minns fel så är minus kablen fast skruvad i karossen i under baksäter där batteriet finns. Ha det bra MvH Bmw 4-ever |
|
|
Hmm.. Om dom jordar i karossen från fabrik borde det väl duga åt mej de också. Ska man satsa på ca. 30mm^2 kabel? jag tror inte BMW har så grov kabel. Men ström kan man inte få för mycket av! |
|
|
E28 m5 har batteriet i skuffen..så om du vill ha 100% orginal look så finns delarna hos bmw.Jag annvänd själv 30mm2 kabel (från biltema) och även deras batterilåda som jag skummade fast battriet i, så man slipper att det kasar runt i lådan. - kablen bultade jag fast på närmaste ställe i skuffen som det gick att jorda i, + kablen drog jag tvärrs igenom bilen och löddade ihop med bilens orginal kabelhärva. Montera hellst kabelgenomförings gummin, då vassa kanter till sist skaver i genom skyddshöljet! Men spännbanden som följer med är bara att kasta. Bättre att ha bultade metallbyglar så batteriet inte kan slita sig. (man lär sig av misstagen..hmm) Glöm inte att sätta en säkring på + kablen vid batteriet...gärna en automatsäkring. MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 Länk |
|
| Pelle: Märkte du någon skilnad på startegenskaperna? | |
|
Har hört att man kan få problem med att batteriet inte laddas som det ska. Att laddningsövervakningen inte fungerar som det var tänkt. Någon som vet mer? //Erik// |
|
|
Tror inte det borde påverkas MvH Bmw 4-ever |
|
|
Jag har haft batteriet monterat i skuffen i 2,5år och har inte märkt att det inte laddar som det ska. Startegenskaperna är likvädiga för mig iaf. MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 Länk |
|
|
Jaha, de e väl bara att flytta på batteriet då! Kanske man kan ta ur hälften av det mekaniska antispinnsystemet då (två Ford ohc gjutjärns toppar)! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.