AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
653

M3 (E36) på vintern - vilka kör och hur funkar det?

Hej!
Jag är lite sugen på att byta min FWD pendlarbil mot något roligare och E36 M3 ligger helt rätt i pris. Synd dock att de inte finns med DTC eller ASC+T

Jag undrar hur många av er som kör M3 på vintern och hur funkar det när det är halt? Vilka däck och dimensioner kör ni med?

Tacksam för svar!

/Musashi

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Sök lite på forumet det var en precis likadan tråd om detta ämne för bara några veckor sedan. Kontentar var väl att det är inga problem att köra m3 på vintern. Under 17" får du nog inte på m3an vad jag vet (kanske några special 16"?). Däck beror väl lite på var i landet man bor men dubbdäck ger generellt bäst grepp.
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Litet inlägg,
...så smala däck som möjligt är förståss att rekomendera på vintern (själv kör jag på 175:or :D)

Grattis till stundande 2000 acey! Vi andra firar istället in 2003 :)

///M vh
Kalle H, BMW CS(syd)#5120
acey
GT3 RS
M3 Touring
Tack! :) På väg mot 2003 jag också ;)
M3-Mackan
Finns vissa 16" som går på M3an

-Mackan-
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
det går alldeles utmärkt. 16 tum, dubbat, lung med gasen så är det hur kul som helst.

Micke K. bmwcs nr.05085
Länk
Hej!
16" fälgar fungerar alldeles utmärkt så länge offseten (ET) stämmer, alltså fälgens innermått så de inte tar i de kraftiga bromsoken som denna underbara bil råkar ha! =)
Har själv 16" alufälg på min och det fungerar, t.om. med 4mm. marginal....när det gäller vinterkörning med m3:an så ta det bara lungt med varvandet åtminstone tills motorn uppnått användartemperatur...fast mitt råd är att ta det lungt hela tiden om man vill stanna kvar på vägen...

En bra chef kör BMW! =)
Da
29
Darkness
M3 Cab -97
Har också ett par 16" och det funkar fint, dom är förövrigt till salu med dubbade vinterdäck om nån är intresserad, gått 100 mil...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.