|
|
|
|---|---|
|
vore kul att se vad folk kör med... eller vad folk skulle vilja ha under huven:) 1. motor 2. drivlina inkl. däck Allting kan gå itu, men min motor kan gå i tusen bitar... Psi=Bar*14,5 Bar=Psi*0,069 | |
MIRRE75 |
joachimsundgren: Önskar du dig inte en BMW ? Aj aj, tillbaks till topicen! Jag vill ha ett bra sprut till men 320:a, tup haltech/autotronic eller liknande! God fortsättning allihopa! Länk Länk |
|
kan du ge dig fan på att jag gör... blir nog en i år:) Allting kan gå itu, men min motor kan gå i tusen bitar... Psi=Bar*14,5 Bar=Psi*0,069 |
|
|
Skulle vilja ha: ;) 1. Ess kompressorkit. 2. 6vxl man + diff med 25%spärr och M5 3,8-fälgar 8x17fram å 9x17bak med 235/45 resp 255/40-däck. Får man hälsa..? |
|
ant |
kör med: 1. Standard motor med öppet filter, grupp n chip och avgassystem. 2. Helt standard. 17" fälgar utan däck än så länge. vill ha: 1. andra kammar, insug, grövre extraktorgrenrör, racekat. en lamelldiff 4,10:1 vilket verkar omöjligt att få tag på. kanske väljer en viscodiff från en 325ix. vi får se. ========== Länk |
|
Planerna är "hemmapularens steg-1-optimering", det vill säga: Chip från Qvarnis, Hemmasvetsat grovt ferritasystem och eventuellt ett koniskt filter(för ljudets skull). Eller så byter jag upp mig istället...vi får se vad ekonomin tillåter :) ///M vh Kalle H, BMW CS(syd)#5120 ______________________________ Länk |
|
|
Ska köra: BMW M535i -86 Vill ha: Körkort! =D |
|
|
Petri: Du som jag så har vi så det räcker.. 70-120?? svårslaget om det inte är trimmat eller en 540. _____ Micke Länk Länk |
|
| M10+HX40+scaniakyl och 304gr drschrick ihop med lite portning och dellorto 40, sen en kramgo koppling och en låda från 528 ihop med(om tiden räcker) en kardan som driver en volvo 240-axel i 4-link och lite breddade hjulhus, sen är det väl lite annat gött som en hemmabyggd dump och wastegate som pryder motorrummet! kort och gott ett jävla budgetbygge som bara byggs på skoj!! för att ha lite roligt och nåt att göra!! och just det ja, allt detta hör hemma i en plastbreddad 1602:a!! | |
|
Micke: Din touringmodell är faktiskt en tiondel snabbare 80-120km/h,beror väl på en lägre bakaxel-utvxl antar jag... Jo annars det är hyfsat knuff i våra bilar men mycket vill alltid ha mer! :) |
|
|
Z3an: Motor: Superspint grenrör, DBilas kammar, Unichip. Drivlina: Original, fälg och däck: Gata: 17" Radial med Fulda. Bana: 18" BBS med pirelli R-däck. Om chassie räknas i drivlina kommer KAW Chassie + en hel del andra mods. Det är det som väntar nu, sen får man se om det tillkommer ngt annat kul. |
|
|
Ska slita av toppen från min manuella E28 och slänga på Automataren sen ska jag ha tag på en automatlåda och skruva på... Sen blir det besiktning och påställning och sedan åka gubbig E28 automat i sommar... =) //Cosmos "Borrows My Wallet" E28 Registret #160 |
|
|
ja boys som alltid mycket vill ha mer saker jag ska göra innan sommaren är qvarnis chip,ferrita ,race kattar och sport stolar i skinn.sen e jag nöjd till nästa sommar hoppas att köpa till en m5 e39-00 eller så till stallet. V8-POWER |
|
|
Skall montera 18" fälgar. Så mina 3.8 fälgar skall säljas. Fälgarna är helrenoverade pga nött lack samt kantstöttning av en fälg. // Bengan Stummt är inte dummt!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.