|
|
|
|---|---|
|
Något konstigt hände mig imorse när jag skulle åka iväg, satte igång bilen körde iväg allt fungerade normalt både ABS:en och DSC:n. Men efter ca 10 min så började ABSlampan lysa och ca 30 sek senare DSClampan, båda systemen bara slutade fungera. Stannade, stängde av, satte igång bilen= samma problem. Tänkte att det här blir dyrt, kom hem, stängde av bilen, väntade nån minut, satte igång bilen och allt fungerade som vanligt igen! Vad hände? Nån som har en aning? Ska man kolla upp det eller? Tacksam för svar. kim | |
|
Låter som att någon sensor i ABS systemet är glapp eller påverkas av väderleken. Jag har ett liknande problem på en av mina bilar. Vi slaskigt väglag lägger ABS systemet av att fungera. En avläsning av dina felkoder på verkstad med utrustning för detta, borde kunna ge dig ett svar. Inget akut, men jag skulle definitivt kollat upp det. Mvh.Patric |
|
|
Exakt samma sak hände mig för några dagar sen. Hur kan man ta reda på vilken av sensorerna det är som pajat? Hastighetsmätaren funkar så enligt andra inlägg borde det inte vara höger bak? Dom gällde visserligen E39 och jag har ju E46 men det är kanske samma? Antar att det är likadana sensorer på alla fyra ställen, dvs det räcker att köpa en även om man inte vet vilken som är trasig? //MJ |
|
|
Är det någon som vet hur man enkelt kollar vilken av sensorerna som är trasig? Vänster bak går väl hastighetsmätaren på? Fungerar den kan jag då utesluta vänster bak? Hur är det med sensorerna fram? Kan man enkelt utesluta dom på nåt liknande sätt? Är lite inne på att det kan vara höger bak, verkar ju enkelt att byta bara man vet vilken utan att åka till BMW. Nån som kan detta? Mvh kim |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Länk Länk MVH Hasso Länk |
|
hasso: har läst båda mekartipsen, det var det som fick mej att tänka att det där kan man göra själv, men vilken sensor är det som är trasig? Är enda sättet att mäta sig fram till det? Tänkte slippa ragga tag i mätinstrument + nån som kan. Mvh kim |
|
|
Tjena, Du har säkert kollat men jag har varit med om liknande saker när det varit dåligt med kräm i batteriet. Starta går ändå... bara ett reservtips :) /John |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.