AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
814

Green Cotton Vs. BMC!

Ra
32
Razer
320i 2d coupe -85
Nån som har några erafrenheter dessa filter emellan??
Insugsljud, monteringssatser, service och liknande!!
BMC:s filter är ju rätt mycket billigare och jag har dessutom en återförsäljare i stan, men av någon anledning har jag fått för mig att green cotton är bättre, de ser ju coolare ut i alla fall!!
Tacksam för era egna åsikter och erfarenheter i denna fråga!!

MVH/

Razer
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Min polare har Green Cotton i sin M3:a och min M535i låter mer och fräckare med BMC dubbelkonat !

Länk
mc
460
mc_fox
328i Limo -96
318i Touring -01
Köp K/N filter!
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
usch bah ! ;)

Jag tror dock det inte är nån skillnad på effekt iaf , dom där 2 hästarna eller vad det ger :) om du inte har en väldigt trimmad sak förståss ! annars så har jag hört Green Cotton , Jamex och BMC som jag har alla storlekar på nästan likvärdiga bilar och då låter BMC mest , min är ju helt ljudlös tills man kommer på 3500 varv då börjar det vråla tills varvstoppen :)

Helt underbart , blev först besviken när jag satte dit det då jag bara stod och varvade och hoppades på en massa ljud men det lät ingenting sen for jag ut och körde , blev inte lite chockad ! :))

Länk
Intressant filtertest... kolla in A´pexi's filter på länken nedan. På en supra tt gav det 14 hk(!) och rande dessutom betydligt bättre än alla dom andra stora filtertillverkarna.
Länk

För att saker ska gå fort måste det få ta tid!
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Intressant test. Var dock så väldigt stor skillnad att det luktade fusk, men man vet ju aldrig. Tilläggas bör dock att man inte kan vänta dig en ökning på 14 bhp till en vanlig sugmotor på under 500 hästkrafter direkt utan nog får hålla sig till den vanliga felmarginalen. Dock var ju renheten mycket intressant.
Vart hittar man A´pexi´s filter?
Finns det att köpa i Sverige?

// Bengan

Stummt är inte dummt!!!
Bengan: Är osäker på om dom har nån svensk åf, men jag vet flera som kör med deras laddtrycksmätare och så.. Kan höra mig för.

Kolla annars på Länk

Har för mig förresten att folk köpt A´peximätare från Supramannen.. Hör med honom om han kan greja filter med kanske?

Visa användare
86
Rickard T
M3-94 coupé
Körde min förra 325-94 med ett öppet BMC F1 filter och jösses vilket skönt ljud (rekomenderas) ...har nu satt i ett begagnat öppet kn filter i M3:an men har ej provkört då jag köpte bilen i december :(

BMC filter, btracing.com (borås)

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.