|
|
|
|---|---|
|
hej, nån som vet hur man får av backspeglarna, jag har skruvat av dom två skruvarna bakom platstriangeln på dörren, men skiten sitt fortfarande fast, är det nån dold skruv som ska av? (har elspeglar) mk | |
|
så här står det i min Haynesbok till e30: 1. Om endast spegelglaset skall bytas, stick in en liten skruvmejsel genom hålet i nederkanten på ytterspegeln och peta försiktigt plasthållaren på glasets baksida medsols (för underdelen av mejseln åt höger). Detta lossar glaset som sedan kan dras ut. Om en elektrisk spegel är monterad måste ledningarna kopplas ur innan glaset helt tas bort. 2. Ta bort hela spegeln genom att bända loss täckpanelen (och/eller diskanthögtalaren om monterad). 3. Dra ut kontakten. 4. Skruva ut skruvarna och lyft undan spegeln. det var det hela! hoppas att det är till ngn hjälp "Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999) Jag räds inte långmilare ! Länk |
|
|
Bmwfreaken: Var har du hittat din Haynes till E30? |
|
|
tack, så det är bara at rycka av? mk |
|
|
Haglund2306 Finns på biltema. Är dock en e34 5-serien på framsidan, men den är för e30 och e28 också. /Anderberg Kolla in bilen på Länk |
|
|
Haglund2306: Precis som Jocke_999 säger... martin1980: ungefär, mer i stil med att lyfta..men du får vara lite försiktig, du kan inte direkt hänga i spegeln :) "Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999) Jag räds inte långmilare ! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.