|
|
|
|---|---|
|
Dom senaste servicarna så har det stått en annmärkning... "lite spricka byxröret" vad betyder detta??? Köp en BMW. Då får du visseligen ta med plånboken en gång, men du får världens bästa bil på köpet! -=$¤CimmenpoweR¤$=- | |
|
är inte byx röret grenröret? ----------------------- Min E30: Länk |
|
Paap Reeder |
Hej! Byxrören går från grenröen till den främre dämparen / Caten. Sitter sprickan före lambdasonden är det inte bra ty en syreatom före lambdan ökar på blandningen ty sonden tror att motorn går för tunnt och spär på mera. MVH /// Paap Reeder |
|
Vad kostar ett sådant rör?? Jag har inte märkt att den skulle gå dåligt... Hur märker du det.. Luktar soppa eller? Förbrukningen kan man ju inte se det på, ty den dricker så mycket ändån ;) Köp en BMW. Då får du visseligen ta med plånboken en gång, men du får världens bästa bil på köpet! -=$¤CimmenpoweR¤$=- |
|
|
Jag förstår att Lambdan regaerar direkt om det kommer in luft. Vad jag funderar på är hur? Det är ju kraftigt övertryck i röret, avgas ut kan jag köpa, men luft in?? FP |
|
|
Ejektorverkan tror jag faktiskt kan vara ett svar. Dvs. luft sugs in när avgaserna paserar med hög hastighet. Det är på samma sätt som bilar med perforerat avgassystem blir underkända på Bilprovningen pga. för högt lambdavärde. Mvh.Patric |
|
|
Det brukar gå fin-fint att svetsa dom där systemen,har gjort det själv med gott resultat. |
|
|
Om du pratar M5? så är det nog läge att svetsa(som Mikey oxå skrivit)..ganska dyrt/onödigt om/att du köper nytt. Men om du menar 323:an så är detta rör inte speciellt dyrt att köpa nytt..(t.ex Motor Nords alt.) Mvh Janne. |
|
|
OK, ejektor kan vara en möjlighet. Så perforering efter Lambdan (som trots allt sitter långt fram) skulle också transportera luft MOT avgaserna och framåt? Jag trodde ASB ogillade otäta avgassystem pga risken för avgaser i kupén. FP |
|
|
Det gäller m5:an. Får väl be nån duktig svetsa det åt mig. Måste bara hitta var sprickan sitter först. Köp en BMW. Då får du visseligen ta med plånboken en gång, men du får världens bästa bil på köpet! -=$¤CimmenpoweR¤$=- |
|
Paap Reeder |
Hej! När jag i somras var tvungen att "fixa" med mina sonder på M70:an förklarade den firman som gjorde mina "piratsonder" ( ?? -Tech) att eftersom trycket pulserar (speciellt långt upp mot avgasventilen) så kommer det in syreatomer i en ev spricka och tydligen är sonden så jäkla kvalificerad att "enskilda syreatomer" upptäcks av den. Nu kanske Din spricka ännu inte är ngn fullvärdig spricka utan bara i början av sitt spruckna liv, men den kommer att öka på sig snabbare än Stkhlms.börsen varför en svetsning är att rek. Sprickans följder kommer först enbart bara att märkas i avgasvärdena men eftersom dessa tydligen var OK enligt ASB så är det lugnt. MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.