|
|
|
|---|---|
Ingvar |
Är det nogon som har bytt en bakruta (plast) i en cab. Kan man fixa det själv? Om inte, tips om någon som kan. Vad kan det kosta ungefär? |
Agge |
Ring Alfa Bil & Båt Sadelmakeri på 08-304876. Kostar runt 2'. Vet ej om det går att byta själv. MVH //Agge |
|
På E30 och E36-cab sitter den fast med blixtlås och går att byta. Jag har iofs. aldrig gjort det, men det ska väl inte vara svårt. /// Ett halvårs abstinens... |
|
| Kan bekräfta att det inte är lätt, o jag har inte precis tummen mitt i handen. köpte rutan själv på bmw, gick åt helvete o byta, lämnade in den på lunds sadelmakeri så bytte de den för 800kr, man måste vara 2 man. Ett gott råd.lämna in... mvh Mathias | |
Ingvar |
Hej Mathias. Vad kostar en ruta på BMW? // Ingvar |
| Kostade då(mars -02) 2628 kr + moms. Inte billigt men orginal. Lycka till | |
|
Håller med Mathias, lämna in den. Har bytt på min 325:a och det är inget roligt jobb. |
|
bmwracer |
lämna in den för taket måste oftast spännas för att det ska se bra ut. jag lämnade in min på Alfa Bil & Båt Sadelmakeri. det gick på ca 3500 exl ruta men då bytte dom ut snörningen på båda sidor också. |
|
Någon som vet vad det kostar att få taket justerat på en E36 cabrio? Min bråkade lite i slutet av sommaren, innertaket drogs inte riktigt på plats. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.