|
|
|
|---|---|
|
har sett detta i nagra tyska annonser och började undra. Varför? ar det ngt fiffel? Kan man köpa en sadan bil, för man ska ju importera. Om nagon vet sa skriv garna. | |
| Brukar betyda mindre seriös handlare som inte vill/vågar/kan stå för några garantier etc. Innebär i princip "vi skiter i bilen så fort du hämtat och betalat den". Skulle undvika att köpa en sån. | |
|
Var ungefar ngt sadant jag misstankte. Ar det inte ngt med momsen ocksa? Kommer nog inte köpa fran en handlare som skriver sa i alla fall. En bekant till mig sa att det ibland kan handla om bilar som ar importerade till tyskland, som de har problem med. Tror det ar bast att halla sig till seriösa handlare. GOTT NYTT AR |
|
|
Det stämmer att priset är utan den tyska momsen på 16%.Det är bara handlare som kan köpa bilen utan den.Att bilen skulle vara sämre är väl inte säkert.. Före dettingar:325i-93,328iC-95,M3-94,320i-00,328i-98,328i-98,328i-99,323Ci-00,328 Ci-99...R.I.P |
|
|
Framför allt så skriver de så pga av att de vill "lura" privatköpare att köpa. Inte på grund av att det är något fel på bilen utan mer av den anledningen att du som köpare oftast ej kan lämna tillbaka bilen när du upptäcker att svenska staten vill ha 25% i moms av dig. Handlaren förlorar inget få att ta bort momsen då han ändå ej kan dra annat än en praktisk nytta av den. En bil utan moms framstår som billig i jmf med a liknande bilar inklusive moms. Handlarna vet att det (tyvärr) finns ett antal köpare som ej håller koll på de regler som finns. Kontentan: Oftast är det inget fel på bilarna utan det är det att du som köpare får en chock när du kommer hem och ev. får ett brev från skattemyndigheten att de vill ha ytterligare 25%. En annan sak är att oftast så är det runt Hamburg som bilarna säljs för export och de bilarna är med 99% säkerhet i sämre skick. |
|
|
Tackar för svaren, ungefar som jag misstankte. Man borde ju kunna betala momsen i tyskland om man vill. Men handlarna som gör sa kanske inte ar de seriösaste. Letar E34 M5 / E38 740 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.