AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
931

Var kan man köpa Coiloverfjädrar?

Grusse
Som rubriken lyder, så undrar jag var man kan beställa coilover fjädrar? Och kanske får hjälp att räkna ut hårdhet mm.
Ta kontakt med MH Styling... dom säljer H&R... skit bra grejer... hade det på 328...
WIKING
Kolla med GA Motorsport.
0451/19155 dom har oxå H&R.

SNART MED KÖHLER 2,5
Th
65
ThomasE
F21 M135i, -13
F31 330i, -16
Mani på MH-GTR har mycket erfarenhet på dämpare och fjädrar till M bilar. www.mh-gtr.com

/thomas
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Jag kör på KW coilovers, efter en del tester av diverse olika fabrikat. Mh-gtr ska vara väldigt prisvärda har jag hört. Ska du gå hela vägen och byta krängare också?

Länk
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Länk

Länk
- Mario Andretti
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
eller i sverige:

DAHLBÄCK RACING: Länk
Örebro Fjäder & Stötdämparservice: Länk

Länk
- Mario Andretti
300
höfläkt
535daT -05
Om det bara är fjädrarna du skall ha, så måste du ta reda på vad för slags dämpare dom sitter på eller rättare skall sitta på.
Om jag förstod frågan rätt få frågade du bara efter fjädrar och inte kompletta coiloverben.
Observera att få som säljer har riktig koll på hur det fungerar i praktiken. Vänd dig till någon firma som jobbar med motorsport och som har lite koll. Hoppa över stylingfirmorna.

Vilken bil skall du ha dom till?
Vad sitter det för ben på idag?
Skall benet ha dubbla fjädrar (hjälpfjädrar?)
Skall du rejsa eller bara åka banmöten?
Grusse
"höfläkt" Stämmer, är endast fjädrarna som jag ska ha, så jag behöver hjälp med att räkna ut vad jag ska ha för prylar för att det ska fungera bra på min M3 E30. Nu sitter bilstein Gr.N chassi på bilen.

Jag tänkte kolla priser på vad det skulle kosta att köpa lösa delar, och sen bygga själva benet själv. Kanske inte skiljer något i pris men det kan vara värt att kolla ialla fall. Tänkte sätta coiloverben även i bak.

Kommer endast att bli banåka för min del.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.