AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
554

Nyckeln inne - jag ute: Hur "bryter" jag mig in?

Lennart_
Har förlorat nyckeln. I bilen (750iA -91) lär finnas en "verkstadsnyckel". Hur gör man "inbrott" i bilen utan att förstöra? Hur funkar "verkstadsnyckeln"?

Korsordsfråga (3 bokstäver: Himmel och helvete? _ _ _
Visa användare
382
Micki
740ia-95
Ring efter en låssmed.Det finns jourlåssmeder.

Går bestämd framot!
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Många verkstäder har speciella verktyg för att öppna låsta bilar utan att skada. Jag har själv sett hur en verkstad öppnade en 750i -89 där nycklarna var inlåsta med något specialverktyg utan att det blev en skråma på bilen. Att försöka sig på att öppna själv utan riktiga redskap kommer säkert bara innebära skador på bilen. Verkstadsnyckeln är en vanlig nyckel utan den svarta plasten på, anledningen att man har den är att man ej kan öppna handsfack och bagagerum med den, för att ingen skall kunna snoka där när bilen är inlämnad på verkstad.

BMW 7er-Burnouts is for wannabees!
Ring en bärgare,har själv jobbat som det,hur enkelt som helst att öppna en bil utan en skråma bara man har rätt verktyg!
Vi tog halva självrisken på en låsöppning förutsatt att man har minst halvförsäkrat!

I vissa polisdistrikt öppnar även polisen inlåsta bilar. Jag fick hjälp ett par år sedan från dem...

_________
More power! Vill ha kompressor jag med!
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.