|
|
|
|---|---|
hogbergs |
Tänkte på en sak jag köpte min m535-86 för 10000, och när man kollar runt lite på delar säljes så inser man jag skulle kunna få ut bra mycke mer om jag sålde den i delar!! (vilket jag inte ska göra). Är inte detta konstigt |
| Du kanske fick den billigt helt enkelt... Sen är det ju inte säkert att alla delar man ser till salu säljs för dom priserna som annonseras ut. | |
|
Det krävs nog lite tålamod också, innan man sålt delar för mer pengar än man fått för hela bilen... Mvh Daniel |
|
|
10 tusén ! var den skabbig eller ? _____________ Länk |
|
hogbergs |
Wrath: Negativa: Rostiga framskärmar, vä-bakdörr, ska bytas. obesiktad, men skattad, något trasig förarstol Positiva: 20000 mil, kambyte vid 16000 mil, fungerande AC, alla mätare och elh,spegl,lucka funkar, fin inredning förutom ovannämnda f-stol, full verktygslåda i skuffen, orginal 16" BBS med nästan nya 225or, fick med en extra dämpare+sänkfjädrar Förra ägaren hade bilen i 10 år så att det finns mycket kvitton på slitdelar som är bytta och gamla bespapper. Går kanon i motorn och låda. Underbar bil!! Hälsningar Tomas |
hogbergs |
Menar att jag fick 4 extra dämpare och inte en!! |
|
10000 e jädrigt billigt om den e i "bruksskick" du får ju ut bra nog mycket mer även om du inte säljer den i delar. |
|
|
Gratulerar till ett riktigt klipp :) Min tänker jag inte sälja för det priset du fick din för iaf.Jag har "liknande symptom" på min + att min är nybes u.a. oxå ;) Mvh Janne. |
|
mag |
Om man ska sälja en bil i delar blir det mycket krångligare pga att den tar plats (då man inte kan köra med den efter ett tag) och man måste göra sig av med resterna (som inte blir sålda). För att inte tala om allt jobb när nån ringer och ska köpa en torkare. Så det är väl inte så underligt att det är dyrare i lösvikt än hel, så är det ju förövrigt även på nya bilar.... Grattis till ett bra köp (låter som det i vart fall). mag |
|
en riktigt fräsch m535i borde väl inbringa över 20k tycker man. /mvh jocke - www.raceinorr.com - Northern Streetrace Community. |
|
Paap Reeder |
Hej! För några år sedan byggde jag om från man till aut. Köpte en risig vanlig 535iA för 6500. Tog det jag behövde för bygget samt huv, dörrar, baglucka samt AC och sålde på ca 3 mån det mesta av resterande delarna för totalt 18000´. Sålde billigt för att snabbt bli av. Tex start 200, hela tomma karossen 200 o s v. Har kvar litet prylar för ytterligare ca 5- 8000 typ servo, bomb, min g:la låda, koppling ny m m. OBS att det var ca 3 år sedan. Nu kanske det är mindre efterfrågan. M-paketet ger nog 2500 bara det, glasluckan 1500 och slutvxl 1500 o s v. Förutsatt att Du kan verifiera att grejorna är i gott skick. Är M-sportstol(arna) i bra skick ger de(n) nog uppåt 2000. Märk allt i lådorna när Du lägger ner annars får Du tillbringa långa tider med att leta efter exvis v- casterstag, knappar till elhissar o s v. MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.