AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
626

Kommande design??

An
156
Anders Alj
530iA Touring -02
635csi -88
323i Touring -96
Har sett hur bmw succesivt har arbetat sig upp genom försäljningsstaistiken i sverige (och i resten av världen också) och man kan ju tro att om det fortsätter så här så kommer bmw snart att vara inom top tio i försäljningen men tyvär så tror jag inte att det kommer att inträffa. Varför? Jo helt enkelt eftersom de bmw-bilar som väntar runt hörnet är mer eller mindre groteska i sin design. Nya compacten är helt enkelt ful och långt ifrån naturlig bmw-skönhet, den nya 7-serien talar väl mer eller mindre för sig själv?, de som i ex. automotor&sport sett bilder på den kommande 5-serien inser att det designmässigt håller på att bli en riktig kris. Människor kommer inte att köpa dessa bilar, som anses fula, hur bra de än är i övrigt. Förmodligen kommer det att leda till att bmw slutligen sparkar sin chefsdesigner Chris Bangle och ersätter honom med någon med känsla för proportioner... Men frågan är om det nästan inte är för sent då?
Kika in på adressen nedan:

Länk

/Anders
M3 -86
B3 -95
318i -96
Hejsan,

man kan ju fråga sig hur snygg den gamla compacten var, enligt min mening är det verkligen synd att det står BMW på en så motbjudande design. Samma sak gäller z3 coupé, extremt coola specifikationer, allt stämmer utom designen som ser ut som en lång gjympasko!!!

Det verkar som om BMW alltid måste ha minst en ful bil tydligen e28 är ju extremt ful också med sin "hajfront". Tror dock att BMW kommer att styra upp detta....själv tycker jag att nya sjuans yttre verkar helt ok, inre känns mer tveksamt...

Simon
Jaja, smaken är som baken. själv tycker jag att e28 ser helgrym ut. Väldigt mycket bättre än nya 7an vilken jag inte alls har kommit överens med än... Håller dock med dig om att det inre på den verkar ännu värre än det yttre.

/Micke
523i -96
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Ja smaken är visst som....röven - klöven. Jag förstår inte riktigt Simon, som tycks anse att Compact E36 står utanför BMW's program. Jag förstår inte varför BMW skulle skilja sig från andra, så till vida att de bara gjorde bilmodeller utifrån samma utseende? Eller bara för överviktiga tyskar till att köra 5-serien...
H-
154
H-L
635 CSi, -83
320i, -86
Något som kommer bli intressant är faktiskt den nya 6 serien, vilken påstås komma inom några år... I den bilen måste det finnas retro från gamla 6-serien annars undrar man vad som finns i hjärnan på hos BMW... En sådan total säljarsuceé som 6 serien har varit kan inte gå om intet... Jag skulle själv personligen inte ha något emot om det vara samma kaross som på gamla... Inredningen kan ju diskuteras och med tanke på att 200 hästar var mycket på den tiden så kommer nya motorn säkerligen ha över 300 kan man hoppas... :)

6 serien är otroligt vacker och det sa "klick" första gången vi sågs och idag äger jag en riktig "pärla" :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.