AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
539

fjärrlarm till bmw originallarm?

hejsan! har en snabb fråga, jag har bmw originallarm på min -89:as e34. finns det möjlighet till att koppla in en fjärr till det larmet? skulle avra ganska behagligt..=) är slö av mig! ngn som vet?

Mvh Björn
PE
630
PESK
740iA e32
Hej SuperBjern...titta i taket vid backspegeln eller
om du har taklucka, brevid knappen till luckan eller
vid innerbelysningen ska där finnas en rektangulär
"mörk knapp" ca3x1cm, det är mottagaren för fjärren,
de styr i så fall även centrallåset samt comfort-stängning av tacklucka och fönster, om bilen är utrustad med det förstås..men "sändaren" är dyr, med inbyggd nyckel..1750:- på BMW, annars skroten med det är nog värre..
Pesk. Det var inte länge sedan jag köpte en sådan nyckel till min bil och den kostade "bara" 800 kronor på BMW och då kodade dom den också.

MVH Tony
PE
630
PESK
740iA e32
playingcrowd, då förmodar jag att du har den "nya"
typen, ser ut som en vanlig nyckel med tryck knappar,
men i mitt fall och superbjerns fall, rör det sig om
den äldre "fällknivs" modellen, IR-sändaren kostar
1500:- samt 250:- för det "fällbara" nyckelämnet,
så det rör sig om helt skilda nycklar...bara för att
räta ut dina frågetecken...
okej, tack så mkt båda 2

Mvh Björn
iv
77
ivenos
535i -88 BSR trim
I have a 535 -88 where the reciever is located and where i can buy the transmitter? BMW clames tha it is not posible to have remote controlled lock and unlock function unless i pay 4000 sek for instalation of a new alarm. I think its bull it must be posible to even connect a Radio reciever to the door lock and alarm relay and be able to remote controll it right?

Best regards
JV
iv
77
ivenos
535i -88 BSR trim
I have a 535 -88 where the reciever is located and where i can buy the transmitter? BMW clames tha it is not posible to have remote controlled lock and unlock function unless i pay 4000 sek for instalation of a new alarm. I think its bull it must be posible to even connect a Radio reciever to the door lock and alarm relay and be able to remote controll it right?

Best regards
JV
iv
77
ivenos
535i -88 BSR trim
I have a 535 -88 where the reciever is located and where i can buy the transmitter? BMW says tha it is not posible to have remote controlled lock and unlock function unless i pay 4000 sek for instalation of a new alarm. I think its bull it must be posible to even connect a Radio reciever to the door lock and alarm relay and be able to remote controll it... right?

Best regards
JV
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.