|
|
|
|---|---|
|
hejsan! har en snabb fråga, jag har bmw originallarm på min -89:as e34. finns det möjlighet till att koppla in en fjärr till det larmet? skulle avra ganska behagligt..=) är slö av mig! ngn som vet? Mvh Björn | |
|
Hej SuperBjern...titta i taket vid backspegeln eller om du har taklucka, brevid knappen till luckan eller vid innerbelysningen ska där finnas en rektangulär "mörk knapp" ca3x1cm, det är mottagaren för fjärren, de styr i så fall även centrallåset samt comfort-stängning av tacklucka och fönster, om bilen är utrustad med det förstås..men "sändaren" är dyr, med inbyggd nyckel..1750:- på BMW, annars skroten med det är nog värre.. |
|
|
Pesk. Det var inte länge sedan jag köpte en sådan nyckel till min bil och den kostade "bara" 800 kronor på BMW och då kodade dom den också. MVH Tony |
|
|
playingcrowd, då förmodar jag att du har den "nya" typen, ser ut som en vanlig nyckel med tryck knappar, men i mitt fall och superbjerns fall, rör det sig om den äldre "fällknivs" modellen, IR-sändaren kostar 1500:- samt 250:- för det "fällbara" nyckelämnet, så det rör sig om helt skilda nycklar...bara för att räta ut dina frågetecken... |
|
|
okej, tack så mkt båda 2 Mvh Björn |
|
|
I have a 535 -88 where the reciever is located and where i can buy the transmitter? BMW clames tha it is not posible to have remote controlled lock and unlock function unless i pay 4000 sek for instalation of a new alarm. I think its bull it must be posible to even connect a Radio reciever to the door lock and alarm relay and be able to remote controll it right? Best regards JV |
|
|
I have a 535 -88 where the reciever is located and where i can buy the transmitter? BMW clames tha it is not posible to have remote controlled lock and unlock function unless i pay 4000 sek for instalation of a new alarm. I think its bull it must be posible to even connect a Radio reciever to the door lock and alarm relay and be able to remote controll it right? Best regards JV |
|
|
I have a 535 -88 where the reciever is located and where i can buy the transmitter? BMW says tha it is not posible to have remote controlled lock and unlock function unless i pay 4000 sek for instalation of a new alarm. I think its bull it must be posible to even connect a Radio reciever to the door lock and alarm relay and be able to remote controll it... right? Best regards JV |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.