AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.356

Värdeminskning i.o med Nya 5-serien?

Sida 2 av 2
dunstan
JanF: Håller med dig om V8orna. Brutal värdeminskning och drar mycket bensin. Anledningen till att jag inte ens funderat på en V8. Och att maxutrusta en bil är ofta onödigt... Utrustning som ofta är för dyr är: Nav, stereo, fälgar... Den utrustningen kan man hitta utanför märkeshandlarens väggar till ett mycket bättre pris och funktion.

Simon_en: Går ej att jämföra en Svensksåld ny bil rakt av med en importerad på det sättet. Du får tänka på att en ny bil har fri service/lånebil, vagnskada och övrig service om bilen skulle stanna etc... Tre viktiga delar in en värdeminskning är: 1. Du lämnar bilhandlaren med din nya bil 2. Du har kört över 8000 mil=ingen fri service/lånebil, vagnskadan borta. 3. Facelift eller ny modell. Sedan rasar ju extra utrustning brutalt snabbt! Räkna aldrig med att få ut mer än vad bilen kostar utan utrustningen ny! Även om du plockat på 150000 i utrustning...

Generellt sätt så är det ju ingen nyhet att köpa en bil är en kass affär. Men skulle man bara stirra på ekonomi så skulle man nog inte köra BMW. Då skulle man väl sitta i en riskokare eller något tråkigt från Skoda koncernen! ;-)

Mina val av motorer till E60 är just nu:
525 (minsta möjliga tycker jag)
530 (lutar åt det hållet)
530BT (kommer nog inte. Annars är den ju mycket intressant. Även om den blir dyr!)
530d (om den nya dieseln blir bra så kanske...)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.