|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag äger en imp. 525i -92 aut. Har sedan ett 1 år tillbaka haft problem att displayen visar getriebeprogramm. Enl. lexicon "drivmekanism-program". Felet yttrar sig att getr.prgr. plingar till, därefter växlar inte aut.lådan utan startar i 4:an.Det går då endast att använda D och back. Har vid 2 tillfällen 0-ställt fel med handdator. Felet uppkommer oftast vid igångkörning men även vid konstant fart samt stillastående. Verkar som att motorn hackar till i samband som getr.pr. uppkommer. Är det motorn som bråkar eller ?? Mycket tacksam för svar, Mvh johan | |
|
Hej ! Anv. sökfunktionen på tidigare inlägg så hittar du en drös av inlägg gällande ditt problem. Vad menar du föresten med "0-ställt fel med handdator" ? Skulle nog kolla batteriet som första åtgärd. Lycka till ! Mvh.Patric |
|
|
Jag har haft felet med min bimmer, men det hämder endast vid start och ändast vid konstant körning, men detta händer dock bara när det är kallllltttt! Verkstaden säger att det är min bimmer inte gillar kylan och att det kan vara spridarna som inte håller måttet,Men det visste dom inte riktigt själva vad det beror på, så jag får se hur det blir i framtiden. Sen så snart du startat bilen så lägg den i vinterprogrammet (snöflingan). Starta om bilen när du får detta meddelandet då försvinner detta. Lycka till! MvH Bmw 4-ever |
|
|
en trolig orsak är att du har dålig kontakt till insprutningspumpen..den stora kontakten under insuget..om du får dålig kontakt så hackar motorn till,kan tappa orken mm och lådan går automatiskt in i nödläge..prova ta isär kontakten kontrollera om det är nå´n oxid ,skit etc..spraya elektronikrengöring låt torka å montera ihop igen.. Dogge |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.