AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
479

Ack dessa bmw bilar...

Ho
6
Horned
E 30
320i - 88 Röd
Dialog: - Tjena grabben läget, frågar en polare mig.
- Tack bra, själv då och så drar snacket igång direkt om bilar efter som jag pricis träffat en gammal polare som typ är döpt i 2-takts olja..
- Men va fan åker du i, frågar han?
- Bmw E 30 - 1988, gått 22.000 mil, och jag är jävligt nöjd...hurså?
- Sälj skiten, topplocket kommer å gå när som helst, och förresten så kan du ju inte åka Bmw, jävla pizza racer..hehe..
- Ok, det är den enda bilen som jag har varit riktigt nöjd med under dessa åren som man har varit och smekt vägarna i Värmlands sköna skogar med...

Fundering: Varför är man antingen Moderat, eller tillhör överklass eliten bara för man kör Bmw?
Kommer att gå emot Volvo gänget och byta upp mig, bmw såklart...och då får Eddie Meduza passa sig i den tonade Volvon, för då blir det åka av.
Hoppas alla här inne får ett bra år, och se upp i Värmland M 5:an still Lives !!!

Metal to the bone/ Horned
//
1.681
///Mackan
Bmw 530d F11 Xdrive Msport
Bmw 330 touring -02
Bmw E30 2.7 sugis -89
Länk läs där
snide
håller med.
min förra flickvän brukade också säga att jag hade en pizzaracer. det var väl på skoj, det fattar jag, men hon sa det typ varje gång bilen kom på tal (hon trodde väl att hon var jätterolig) och och sedan vet man ju att det bottnar i någonting. så visst blev jag irriterad.
jag menar, en begagnad bmw kostar ju inte mer än andra bilar, så jag förstår inte problemet. jag köpte min bil för 10.000 försök att hitta något lika underhållande och välbyggt för de pengarna.
snide:
Va de därför de tog slut me din förra flickvän...:) nä,va lite hård där kanske,sorry!
snide
skulle ha kunnat vara därför :)
okej..:) bra att du inte tog illa upp,va lite rädd för efter ja skrev det....
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Snide, måste faktiskt säga att en begagnad BMW kostar MINDRE än många andra bilar. Jämför man med medelbilen här i Sverige som är SAAB och VOLVO (mellanklassare) så är BMW bilar som är lika nya som dem med samma motorstyrka generellt sett billigare.

Jag tror att media som är så duktig på att lura och förstora upp en massa saker borde ta upp detta problem så allmänheten (Svensson mfl) får upp ögonen och blir införstådda med att BMW bilar idag inte kostar multum eller är överrepresenterade av pizza-gangsters. Det vore bra om allmänheten blev införstådda med att i synnerhet begagnade BMW bilar inte är några dyrgripar i många fall, det är bara det att ägarna råkar ha ett speciellt förhållande med sina bilar och därför vårdar
dem ömt. Skulle nog tro att försäkringsbolagen är en av dem som inte fattar vad det handlar om, tex min 323a kostar över 10000kr helförsäkrad...är det rimligt?

Om vi säger att bilen är värd det samma just nu tycker jag det är oskäligt att plocka ut så mycket, smäller man den behöver de ju bara lösa ut den för 6-7000kr så är de av med problemet??? jag menar vad är det som kostar med en gammal godig som inte är värd et korvöre?? Men det är klart det är ju BMW och då ska man ju bara acceptera att bli straffad.
X.
Ursäkta att jag säger det, men den som tecknar en helförsäkring för 10000+ på en bil som är värd ungefär lika mycket, kan inte ha många getter hemma.
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Nej självklart gör man det inte och tror 99% väljer att halv/trafik-försäkra men bara att veta om att det skulle kosta så gör en förbannad, helt orimliga proportioner. Har även hört rykten om att trafikförsäkringen skall bli dubbelt så dyr, då blir det till att köra oförsäkrat.
LN
497
LNBT
S6Plus
Eddie Meduza är avliden "vila i frid" så honom lär du inte råka på i skogarna Horned. Blev också anklagad för o ha en pizzaracer men sa bara att kan så vara men då har de bättre smak än oss Svenskar pizza vännerna.
God fortsättning..
si
123
silwer
325IC -94
Mycket bra svarat...

Länk
Renstark
Får man inte göra som jag att köra bmw och lyssna på eddie då?
:)
Renstark
Silwer:
Är det du som inskaffat rieger läppen,Vars köpte du den isf?
si
123
silwer
325IC -94
Nej det var förra ägaren som köpte den, men har för mig att den finns på dalhems, rätta mig om jag har fel..

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.