|
|
|
|---|---|
|
Upptäckte nyss när jag kom hem att det gick ner en slang vid kopplingen , vad är det för nåt ? kan det vara en sladd som är för bromspedalen så att bromslyset tänds eller så ? Var så kallt så jag orkar inte gå ut nå mer ;) Eller är det nån annan slang/sladd _____________ Länk | |
|
Den slangen skall sitta på en kopplin som sitter innanför skyddshöljet vid ratten, har nåt med värmen att göra. Min slang är svart och vit. mvh//Erik Ancilla, face mea laganum! |
|
|
Hmm fattar inte vart... _____________ Länk |
|
|
Ska förtydliga mig lite. Där du vilar kopplingsfoten, på den sidan, under skyddshöljet så finns det en "kontakt" där slangen skall sitta. Du måste först ta bort höljet för att komma åt. Så var det på min, men det kan ju vara olika på våra modeller. Hoppas mitt svar hjälper. mvh//Erik Ancilla, face mea laganum! |
|
|
Okej tack , jag har då inte märkt nån skillnad när den varit urkopplad på nåt sätt... vad har den med värmen att göra igentligen ?! _____________ Länk |
|
|
Den reglerar värmen på nåt sätt, vet inte hur dock. Ska sitta nån sensor i andra änden, i motorrummet. mvh//Erik Ancilla, face mea laganum! |
|
|
Var och luskade lite ikväll och det sitter nån rund kontakt av nån typ precis oavnför vilofotpedalen men där passar inte kontakten.. men vad är det för nåt ?! den sitter som ovanför hötalaren Man måste alltså riva ner underkonsolen som sitter under ratten !? _____________ Länk |
|
|
slangen kommer från toppen på motorn..och trycker luft från vevhusventilationen in i kupen..där slangen är fastsatt i en hållare, i den hållaren sitter det en känselskropp för att kontrollera motortemperaturen.. och på såvis reglera värmen i kupen.. Dogge |
|
|
Du är på exakt rätt ställe. Det är nån givare som känner av värmen i kupén mvh//Erik Ancilla, face mea laganum! |
|
|
Erik G Men den passar ju inte där , för det är ju som nån stick kontakt som ska gå in verkar det som... _____________ Länk |
|
|
Wrath, Då vet jag inte :( mvh//Erik Ancilla, face mea laganum! |
|
|
Asså det är ju en rund kontakt yta liksom det måste vara den men kan du kolla om din går in i nå stift ! ser ut som det ska gå in ett stift som är typ 2cm lång och lite större än en nål ! _____________ Länk |
|
|
men om man måste ta bort höljet så ska den sitta från ovan kanske , för jag försöker trycka in den underifrån ! dvs precis under konsolen som är för allt under ratten ska den sitta fast innanför där eller ? _____________ Länk |
|
|
Wrath, Min sitter från ovan. Synd att du bor 60 mil bort annars hade jag kommit över o kollat :) Jag skall ut imorrn o kolla hur det sitter. mvh//Erik Ancilla, face mea laganum! |
|
|
Det löste sig , for på BMW och frågade en mek kille och jag var på rätt ställe men slangen skulle fast på ovansidan inte undersidan som jag försökt ! *slå huvet i bordet hårt !* _____________ Länk |
|
|
Men tusen tack för hjälpen iaf ! _____________ Länk |
|
|
jo det var en Tempgivare för övrigt för den skulle typ suga i sig kupe´värmen eller nåt sånt... fattade noll men den ska iaf sitta där ! _____________ Länk |
|
|
Bra att det löste sig Wrath. Jag kunde ha varit mer tydlig i mina förklaringar :) Tur att jag slapp kuta ut i -15 och skruva ;) mvh//Erik Ancilla, face mea laganum! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.