AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
461

"Nya femman - en orgie i teknik" (Aftonbladet)

Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Länk

Bilen på bilden ser ju inte så tokig ut (i alla fall i den vinkeln). Synd bara om bilen blir så pass dyr som Aftonbladet hävdar, runt 350' för en ny 5-serie med 193 hk är ganska mycket pengar. Men det kostar väl att proppa en bil full med ny elektronik så som iDrive mm.

roadZter
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Från B-stolpe och framåt är det en kopia av nya Merca SL....
Det är ju inte dirket några 16-tumsfälgar på den bilden!
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Ser riktigt trevlig ut i den vinkeln! Man var ju lite orolig att C. Bangle skulle flippa ur ännu en gång...
Skulle faktiskt kunna tänka mig att byta till nya femman om ett år ungefär(dock inte det första halvåret av produktionen, pga alla barnsjukdomar som alla nya modeller verkar ha nu för tiden!)!

Mvh
LE
120
LEXFOR
535i -91
3.0Si -75
528i -87
Hoppas verkligen den ser bätrre ut i verkligheten. Lite Lexus och DKW stuk över det hela.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Grymt snygg. Känns dock som om dom använt rubriken förr. Byt ut femman mot sjuan.
Bra att den kommer, då sjunker ju priserna på E39:an,
Världens snyggaste och bästa bil! ;)
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Precis när man börjat undra om dom kan sjunka mer? ;)
He he, lite till får dom allt sjunka. Jag vill ju ha en 530 -03. Sen får allt börskurserna börja stiga kraftigt också. Detta skrivs av en idiot som har alla sina pengar i aktier och fonder.
Måste sluta nu, hörde just ordet BMW nämnas i TV:n.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Dr Kall: Hehe jag tror nog att vi alla vill det :) Kanske en M5 sista generationen vore trevligt. Köra tills nästa kommer ut och jag blivit miljonär på börsen :)
Miljonär var ordet, sa Bull. I Euro!:)
Visa användare
1.072
tompas
328i GT M-sport -14
635 CSiA -86
320i Cabrio -92
Ser riktigt trevlig ut enligt mitt tycke.
Personligen gillar jag 7-serien (det tar ett tag!) också så denna blir nog minst lika fin i mina ögon.

Om 10 år kanske jag själv äger en sådan, man vet aldrig ;)

Visa användare
240
Lunken
323CIA e36
Tycker inte ser så dålig ut.

"Detta är dock min högst personliga åsikt"
dunstan
Undrar var han fått prisuppgifterna från. När jag förbokade min så pratades det om 3% höjning. 350000 för nya 525 är en 8% höjning. Minst 10% låter väldigt saftigt tycker jag. Fast med tanke på höjningen Z3 3.0 till Z4 3.0 så är det väl inte helt omöjligt. Hoppas det blir mycket standardutrustning... ;-) Hoppas verkligen att BMW ser till att släppa valvetronics 6:or till E60.(rykte säger att det ej blir så!!! Blä!)

(man kanske skulle köpt nya Rollsen istället... Bara 320000 Euro... Om man man kunde få en euro för en krona...) ;-)

Lite fler bilder (rykten) kan Ni hitta på:
www.bmw545.com
och
Länk
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Verkar som om BMW gått ifrån sin policy om att inte höja priserna mer än marginnelt på nya efterträdare pga att locka fler kunder. Oavsett priset är bilen mäktigt snygg, tycker nog det bara så för att den senaste 7serien inte var någon fullträff direkt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.