AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
615

Taskig tomgång på 323 -85....

Visa användare
933
Cosmos
BMW 520i -86
Köpte en 323 -85 (renov. objekt utan rost!!!) med taskig tomgång i torsdas. Nån som har nå tips om va det kan vara...
Kamremen är bytt funderar på om den kan vara felkuggad...

//Cosmos
(Ännu ej BMW Ägare)
(Har Amazon TILL SALU)
Dålig tomgång kan ju t ex bero på luftläckage vid insprutningsmunstyckena (om det är en insprutningsmotor förstås).

Jag hade det på min Volvo och fick det fixat på en Boschverkstad. Gick som en sexa (nästan) efteråt.
emilo
Kan ju även vara nån slang, vaccum eller vevhusventilation.
Ma
385
Martinfs
E39 528iAT -97
E36 323ti BMWCup
nästan garanterat en vaccumslang! de brukar bli torra och spricka!

323i -81, 745iA -86, 535iA -86, 318iS -88, 323i -84
Fl
44
Fleshy J
320i -95
Har liknande problem med min 316- 90. värst är det när motorn är varm. Tomgången går väldigt ojämt, och det låter nästan som om motorn ska stanna emellanåt.
vad kan det kosta på en verkstad att få detta åtgärdat?
hej cosmos!!
Hmmz är det insprut eller förgasare?????????? om det är förgasare så kan du ju colla tomgonsskruven eller vaccumslangen.men om det är insprut så kan det var lite svårare om det inte är någon av det som dom skriver.för du kan inte laga sådant på en insprutar själv då moste du lämna inden på en värkstad!!! lyckat till..
Slangar kollar man enklast genom att låta bilen gå på tomgång, sedan sprayar man tex startgas vid misstänkta (slang)läckage, höjs tomgången har man hittat den defekta slangen..

//BS

Ma
385
Martinfs
E39 528iAT -97
E36 323ti BMWCup
rosa: Förgasare???? på en BMW från 85? nej nej håll du dig till audi 80 :)

323i -81, 745iA -86, 535iA -86, 318iS -88, 323i -84
Visa användare
933
Cosmos
BMW 520i -86
Kikade lite på de där idag och märkte till min fasa att insugsslangen var ihoptejpad...
Den verkar inte dra nå tjuvluft där iallafall...
Ska i vilket fall byta den för säkerhets skull...

//Cosmos
martinfs:hmm om vi säger så här hur fan skulle jag kuna vet det.har aldrig kolat under huven på en heroin släde förut!!!!! :>)...men men jag får vell holla mig till min lilla förgasare audi då:>(...men jag drar nog i från en 318 i allefal*hähähäähäh*:>)..hmmz hur många hästar har en 318???????*nyficken...*nä sak ut och dra lite i handbromsen nu så man kan sladda lite..fördelen med BMW är att dom är back hjuls drivna.får väll ta och skafa en så dan bil en när man har ett jobb...nä hej då grabbar!!!*ler*.. en stålt audi ägare
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
En 318i-89 har 113 hp och gör 0-100 på 9,8 sek enligt teknikens världes mätningar. Låter lite för snabbt måste jag erkänna...
ofan..min bil har bara 90 hk...och den väger 1480kg..rett så mycket för en sådan kompakt bil tycker jag..en bmw 3serie v'äger vell 1200kg eller någe sonmt om jag inte har hellt fel..9,8 låtter lite väll för mycker för en 3181 med 113 hk.skulle tipa på att en såda kan göra på en 10,7 eller någe..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.