|
|
|
|---|---|
|
Hej Har plötsligt fått dålig värme i kärran, slangar och värmepaket verkar vara ok. Normal motortemp...drar inget vatten... dvs allt verkar normalt. Några tips? Mvh Skalman | |
|
Tjena Skalman! Funkar värmen på vindrute blåset? Så var det för mig innan jag bytte microfiltret och det var "väldigt" skitigt.Tror det finns nån tråd här på forumet hur man byter. Mvh Dic. |
|
|
Är det dåligt med blås på fläkten som kan det som föregående talare skriver vara microfiltret som är igensatt. Då kommer det knappt någon luft alls genom munstyckena, trots att fläkten går på max. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! |
|
|
Hej igen! Verkar vara full sprut på fläkten...det är bara värmen som saknas, hörde att det skall finnas elektroniska "spjäll" som sköter flödet av varmvatten till värmepaketet??? och i så fall...vad gör man åt dessa om de kärvar? Mvh Skalman. |
|
Paap Reeder |
Hej! Vid VÄ torped sitter det två magnetventilet. Lägg + på dem (anv rätt stift så reläet går åt rätt håll) och prova om det då kommer värme. Dessa två ventiler styr varmvattnet från blocket. MVH /// Paap R |
|
Tjenare! om det är magnetventilerna, så har jag för mig att det finns med under "mekartips". Gott Nytt år och lycka till!! mvh: mr_majzoo, BMW 750iL -90 icq: 29815001 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.