|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har tittat och ringt runt till olika firmor för att kolla vad som finns att sänka bilen med. Bilmode center i GBG har ett så kallat H&R Cupkit som enligt uppgift ska sänka 35 mm fram och 10-15 mm bak. Är det en lagom sänkning? Jag vill inte ha ett strykjärn men tycker att orginal är för högt. Nån som har erfarenhet av H&R grejor? Pris för fjädrar och dämpare 7700 kr inkl moms. Anders | |
| Jag hade en sats från H&R som sänkte 40 fram och 35 bak, det såg väldigt bra ut, vägegenskaperna var bra och komforten blev inte nämnvärt lidande. Tycker nog personligen att 10-15 mm bak låter i minsta laget. | |
| Det skall tilläggas att detta var på en 318 -00. Det kan ju hända att 328-an är lägre bak från början. | |
|
Jag har schnitzer väghållningskit på min kärra och det ska sänka ca 20/15 Kolla bilder här Länk //Robban BMW CS #4729 Länk |
|
|
Hej! Nå¨gon som vet hur mycket lägre en coupe´ är jämfört med en sedan i orginalutförande? Anders |
|
|
1369mm 330Ci 1415mm 330i 1434mm 330xi ///Nicklas BMWCS# 4748 |
|
|
Kanada: De måtten är ju totalhöjden och säger tyvärr inte så mkt om chassits höjd. Coupen är ju lägre än sedanen oavsett chassisänkning. Dock ser man att 4WD-versionen är höjd med ca 20 mm. Skulle tro att sportchassit är ca 15-20mm lägre. mvh |
|
|
coupen är 2cm lägre än sedan Jonas |
|
|
Jag har satt på en h&r fjädersats på min som sänker 35/15 blev jävligt bra Jonas |
|
|
Verkar vettigt att en 35-15 sänkning på en coupe ser mycket bra ut om coupen är 2 cm lägre än en sedan. Min 40-35 sänkta 318 var en sedan. |
|
|
Hej! Någon här som själv bytat dämpare och fjädrar på en E-46? Kanske nån kan göra en kort beskrivning eller hänvisa till någon länk på nätet som beskriver arbetet? Mvh Anders |
|
|
Länk |
|
|
Tackar för den länken, precis vad jasg letade efter... Mvh Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.