AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
810

7-serie eller 5-serie, jag vet inte vad som är bäst.

Visa användare
543
Highspeed_M5
Bmw 530i -01
Hej

Sitter här igen vid datorn, håller alltid koll på de senaste bilannonser på "mobile.de". Jag har varit grisigt nära att köpa mig en "pärla" men kommit underfund med att jag ska nog vänta till jag klarat av universitetet.
Det är inte lätt att själv inte ha bil, som tur är har jag kompisar som har Bmw så jag får åka med, annars skulle jag nog inet klara suget efter Bmw.

Om några år så är ju universitetet avklarat, bilen ska köpas.
Jag har tittat på både 5 & 7-serie, 5-serie är mer ekonomiskt men om jag har jobb så är ju pengar inga problem, så 7-serie är nog den bil jag vill ha. Har åkt mycket 7-serie och den verkar ha kraft under kastrull-locket vilken motor det än är samt att komforten är superb i både 90km/h och 190km/h. Det värderar jag högt.

Har ni några synpunkter på mina funderingar?
Gör jag rätt i att skaffa mig "Mr.Stor&Snabb" på en gång? Eller ska jag börja lågt?

Mvh

Har du råd att inte köra Tyskt?
Visa användare
382
Micki
740ia-95
Köp en stor om du har råd!Köper du en liten så får du upplevelsen, när man köper en moppe och träffar på vägen en 1000-en kubikare:längtan efter en större!!!!

Går bestämd framot!
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
"Äpple eller päron, jag vet inte vad som är bäst". Skämt å sido, men att fråga oss vilken bil som passar just dig bäst är kanske inte så smart. Du kommer med största sannolikhet få svaret att 7-serien är bäst av 7-serieägare och att 5-serien är bäst av 5-serieägare. Det är två olika typer av bilar, både när det gäller komfort och ekonomi, vilket du själv redan konstaterat i och med ditt ursprungsinlägg. Angående motor så finns en mängd olika alternativ från 150/193 hk stark R6 till V12 i både E39 och E38. Om du skall börja "lågt" eller ej beror ju helt och hållet på din ekonomiska situation samt hur du vill prioritera dina surt förvärvarde och skattade pengar, vilket vi forumanvändare inte har någon aning om. En av de större skillnaderna mellan dessa bilar är naturligtvis att 5-serien går att få i touringutförande. I övrigt kan jag bara rekommendera att du tänker igenom vad du kan tänkas lägga ut i pengar på en bil per månad och sedan åka och provköra både 5- och 7-serien (gärna flera olika motoralternativ). Min före detta 540iAT (E39) kostade ca 8.000:-/månad i skattade pengar (inkl ALLT). Lycka till!

roadZter
sebbe_bmw
DZ: Okej att du bor i Borås men jag har då aldrig sett en E39 med standardmonterad V12:a =)
Gott Nytt År

Sebbe
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
sebbe_bmw: Hoppla, där blev det lite fel. Detta fel kallas "Borås-syndromet", i värsta fall så kan detta syndrom sprida sig i en radie på ca 5 mil från Borås vilket då innefattar även Alingsås (Achtung!). :P

roadZter
5:orna är mycket fina bilar! Har själv haft en, men en 7:a är alltid en 7:a.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Nu är det väl så att om du vill ha maximal komfort o kvalité så är det 7-serien som gäller.Sportigheten är inte dum den heller i en såpass stor bil..

5-serien är en kompromiss(iofs en bra sådan) mellan komfort o sportighet o kvalité..

Ekonomin har jag inte behandlat,det är ju liksom självklart vad som blir lite dyrare..

Mvh Janne.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.