AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
508

Nybliven BMW-ägare m. funderingar

Ko
663
Koffe
320iC -93
Hej!
Köpte en 320iC -93 i fredags (min första BMW) och jag är förstås helnöjd : ) Jag har dock lite funderingar! När man låser förardörren manuellt finns det två "lägen", ett som låser centrallåset, och sen ett läge till (man vrider tills nyckeln är vågrät). Vad är det bra för? Larm eller?

Jag har funderingar på att köpa nya fälgar till bilen, och jag undrar om fälgar till e34 passar till e36? Finns det marknad för BMW original 15" krysseker (tror jag det heter)? Går det att få såna sålda? (Sitter såna på nu)

Hade fler frågor tidigare idag, men de försvann nånstans i mitt trötta huvud... Får väl återkomma om jag kommer på dem...

Skulle iaf va kul att få lite svar!
Tack på förhand
//Koffe
Froz-523
Det vågräta läget (det andra läget) är förmodligen det så kallade "dead-lock"-läget, alltså att dörrknopparna inte går att dra upp, även om någon ex skulle slå in en ruta.
PromptMan
+Man skall väl inte kunna öppna dörren inifrån om man har slagit in en ruta...
Froz-523
Just precis, varken innifrån el utifrån, om dead-lock-läget är aktiverat då förstås...
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Koffe,

Tyvärr passar inte E34-fälgar på en E36 (offset, eller djup om man så vill är annorlunda)

Mvh
Anders S.
Ko
663
Koffe
320iC -93
Tack så mycket för alla snabba svar! Man lär så länge man lever : )

En sak till förresten:
Jag vet att det finns olika ljudpaket till BMW, men jag har nåt hembygge i (2x10" open-air i en skiva bakom ryggstödet = brummande tråkig bas... Får väl fixa det sen). Men iaf, fram sitter det ju högtalare i "kickarna", vad är det för dimension på dem? Sen sitter det infällda i dörren (kan det vara 4"?), det ser oxå original ut... Jag har dessutom diskanter som sitter innanför sidobackspeglerna. Dessa ser inte original ut! Ska det sitta separata diskanter där? (De distar som f*n iaf, så de ska bytas snarast!) Varkar som nåt hembygge med lågbudgetprylar : /

MVH
//Koffe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.