|
|
|
|---|---|
| hur sitter pumpen fast nere i tanken?? | |
|
Nu är jag inte någon "guru" på E34:an ;),men om du nu har en s.k. förpump som sitter i tanken så nås den säkert via tankarmaturen ovanpå tanken(åtkomst via skuffen)..Så är det gjort på E28:an iaf...Du måste m.a.o då skruva bort denna armatur då följer förpumpen med. KAN ju vara samma konstruktion på E34:an.Kanske ett inlägg utan verklighetsanknytning för din E34:a men kolla går ju...Annars lär vi se det snart här på forumet om det var fel :)) Mvh Janne. |
|
|
Det är rätt! Du lossar inifrån bagaget det är en plåtbit som man först skruvar bort sen sitter pumpen där under,den sitter med en stor "plastmutter" som man lossar sedan är det bara att dra upp pumpen. ----------------------------------------------------------------- Länk |
|
|
man måste knäppa loss den också vilket innebär att om man inte tömt tanken på bensin så måste man stoppa ner handen i bensin. lars |
|
Paap Reeder |
Hej! Vill Du kan jag maila över bild på mina dbla i 750:an. Säkert samma princip i E 34:an. MVH /// Paap R |
| tack för alla svar! jag har kommit in i tanken och det. men det som är problemet är hur lossar man själva pumpen nere i tanken sitter den med clips eller? vill ju inte bryta sönder nåt tacksam för mer tips MVH RONNIE KARLSTAD... | |
|
Det sitter två spärrar en på var sida om pumpen som man trycker trycker in samtidigt som man drar pumpen uppåt. Lars |
|
| tack lalaw! får prova mvh ronnie... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.