|
|
|
|---|---|
|
Har kollat upp med en del försäkringsbolag om försäkring av en ny bil. Har upptäckt att det skiljer väsentligt i försäkringspremien och att försäkringarna inte innehåller samma saker. Ör det något försäkringsbolag som har maskinskada inkluderat i sin försäkring på en bil som importerades -00 och är en -97:a? Trygg Hansa som är mitt försäkringsbolag och också ger mig bäst pris har det inte. Jag har avslagit Folksam då de är 80% dyrare! Länsförsäkringar får jag inte tag i pga telefonköer hela dagen. Någon som vet? | |
|
Kolla artikel i expressen från i lördags där stog någonting om detta. Tror att maskinskada gällde om bil ej var direktimporeterad dvs om fu köpt den av en bilfirma som importerat den och därmed står som första svenska ägare skall mskinförsäkring gälla. Om du importerat den själv så gäller ej maskinförsäkringen. Linkan |
|
|
Har det någon betydelse om du får maskinskademomentet i försäkringen eller ej ? De flesta bolag tar inte maskinskada på importerade åk men LF tar maskinskador, dock med en extra självrisk på 5000 kr. Eftersom din bil är av äldre modell så torde den ha gått så pass långt att åldersavdraget tillsammans med grunsjälvrisk, extra självrisk och undantagna skador inte gör maskinskademomentet särskilt intressant i alla fall. MVH Bromsklossen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.