|
|
|
|---|---|
|
Jag provade på att åka lite dragrace med min 540 i helgen med brorsan bakom ratten (Han är lättare än jag ). Gjorde det mest för kul och för att en del polare provat. Det känns tydligt att lådan momentbegränsar mellan växlingarna men kan någon förklara när/hur detta egentligen fungerar? Jag tycker bara att man känner detta mellan 1-2 och 2-3 men gör den det på alla växlar och även i starten (utan anti-spinn)? Brorsan stallade ca 1.600 varv och det skrek ca 4-5 meter när han drog iväg men tyckte att de flesta bilarna tog lite i starten och ledde tills trean kom i, då enligt brorsan flög han bokstavligen förbi!... Det märktes också på slutfarten som för tiden blev ovanligt hög. Som bäst kördes på 201 m på 9,849 sek med 140 km/h i slutfart (ej helt säker). Bilen är f.ö. helt standard drivlinemässigt, och jag ska racea igen på söndag. F-n om jag inte tar brorsans tider!... Lite kuriosa! Vi hamnade i muskelbilsklassen med en massa jänkare och brodern vann första repan i stegen men torskade den andra mot en veterligen betydligt snabbare Oldsmobile. Han körde därefter 3 st. prova-på repor och vann alla! Med lite tur, men ändå!... 4 st vunna repor av 5 möjliga är väl inte så illa, eller? Fler som är nyfikna? Kolla in på drive.to/nsro. RAWLAW | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.