|
|
|
|---|---|
Fisken |
Jag är lite nyfiken på ni som har M3 E46. Använder ni dom på vintern? Tänkte oxå höra, hur det funkar med SMG II nu på vintern, eftersom man inte "har" ngn koppling. Eller funkar det helt ok. Om jag skulle ha en bw så skulle jag ha den på vintrn oxå. En BMW är till för att köras, inte att ha i garaget. Speciellt inte en M3:a. Gottt nytt på er/Fisken |
|
har visserligen ingen M3,men typ 95% av dom som har en M3 E46 ställer av dom på vintern...för om du har märkt så ser man nästan aldrig nån sån nu,lr? varför skulle inte en SMG II fungera bra på vintern? spelar väl ingen roll om man har koppling lr inte,ingen vanlig automat-bil har ju det! |
|
|
då är jag en av de 5% som kör på vintern....:) Om man kör med program I alt II så funkar det ganska bra, bättre än vad jag hade trodde.Jag kär i och för sig på 17tums däck kompisen kör med 18tum på vintern det fungerar oxså bra. Men det gäller att vara lätt på gasen minsta tryck så kopllas dsc in om inte den fanns skulle jag nog ligga i diket vid första kurvan:) |
|
|
ja,du är nog en av dom där 5% som kör på vintern,har inte sett en ända M3 E46 under denna vinter,bara någon M3 E36... va är de som gör att du kör under vintern me din pärla? |
|
| bilen är byggd för att köras både på vintern och sommar så varför inte? | |
|
ja,de är ju samma sak dom vilken bil som helst...men man brukar va rädd för salt å kallstarter typ... men står den i garage me motorvärmare och att man tvättar den ganska ofta så är de ju ingen fara |
|
| nja kanske inte vilken bil som helst:)tvättar bilen minst 3gånger i veckan så skiten/saltet hinner inte fästa. Sen har jag mrcap på bilen vilken borde hålla det mesta borta.Innan jag köpte bilen så var jag tvecksam till att köra på vintern,men nu känns det helt rätt. | |
|
mena inte att M3 va vilken bil som helst,mena bara att den tål väl lika mkt vintern som nån annan bil gör... är de inte jobbigt att tvätta typ 3 ggr/vecka? |
|
| än så länge är det bara roligt att tvätta bilen, har man som jag möjlighet till att tvätta på jobbet.Så är det ingen större börda utan ett rent nöje.Om man skulle tröttna så finns det alltid firmor som gör det för en billig penning. Och enligt Asken bör det inte ta mer än ca:20-30min om man har rätt utrustning. | |
|
Körde min M3 en säson på vintern vilket jag ångrar för att motorrummet blv smutsigt på ställen man knappt kommer åt. Innan var det perfekt där. Samt att fälgarna blev matta av saltet vilket sågs tydligt om man jämförde med reservfälgen. Annars funkade den bra med 215 odubade 17 tums vinterfälgar. Blankis på E4 i backarna upp efter Jönköping var dock lite osäkert... Men det var kul att köra den på vintern, inga problem. Dock blev man alltid förnedrad av 4WD bilar i snöslasket :( |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.