|
|
|
|---|---|
|
Så man kan ha en mindre regskylt. Var hittar jag ? Man kanske inte behöver byta hela luckan ? | |
|
Näe, man behöver inte byta hela luckan, det är bara plaststycket som själva skylten sitter på som behöver bytas. Mvh Björn |
|
|
Okej, tack. Vet du var man hittar det ? Mvh John |
|
|
Din vänlige reservdelsman hos din lokala BMW-ÅF som slår upp detta i ETK och beställer en åt dig. Är inte säker men det KAN behövas US-versionen av ETK men tror inte det. Mvh Björn |
|
|
Det var så lätt :) Tack så mkt. Mvh John |
|
| Jag är sugen på att fixa denna plast-del, frågan är då om man kan få dispens för liten (usa) plåt? Någon som vet? Hur gick du tillväga? | |
|
Nej det går inte, du får inte bygga om bilen så ordinarie skylt inte får plats. Plasten heter 51 13 8 169 666 och kostar knappt 500kr. |
|
| 500:- bara. Man är ju lite sugen faktiskt, men frågan är ju om transportstyrelsen går med på det. | |
|
Hade bilen plats för stor skylt när den kom till Sverige så att säga så har du fått det i systemet och det går nog inte att ändra.... Har tidigare försökt att tjafsa med dom om det så jag tror inte det hjälper att du skaffar den mindre plasten på bilen. Dom är supergriniga på den fronten. Eller var tidigare i alla fall. Niklas Fransosen |
|
|
Tro mig, transportstyrelsen kommer inte ge dig dispens. Alternativet du har är att köpa en piratskylt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.