|
|
|
|---|---|
|
Har ett "litet" problem! Jo..När min bil är kall både utvändigt och innvändigt så vill inte min kupefläkt starta?? Klimatorn ser då ut att funka som den ska..Men jag får ingen luft alls in i bilen? Men när jag kört en sväng och ställt ifrån mej bilen typ handlat så kan den starta! Om man har tur! Står bilen i garage så är det inga problem..Men nu har ju jag inget eget garage..=( Kan fläkten "frysit fast?" Tacksam för svar | |
|
Verkar som om fläkten inte vill när den är kall. Jag skulle gissa på att det är dags att byta. Inget roligt om den stannar helt. Hände på vår rallybil när det var -22grader. Kallt att läsa noter då vill jag lova! //Erik// |
|
|
Att fläkten inte drar igång direkt är nog riktigt, det är en viss fördröjning så motortempen får gå upp. Min fungerar på detta sätt. Har för mig att denna fråga har dykt upp tidigare i detta forum. Sedan kan det naturligtvis finnas andra förklaringar till din fläkts beteende som exv fläktmotståndet. NoFear |
|
| Jo men det kan ju dröja väldigt länge innan den startar...Men när den startar så låter det som den går lite tungt?? Kanske man kan smörja den lite, om det nu går?? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.