|
|
|
|---|---|
|
Inte för att svika bmw men är det nån som erfarenhet av Audin? För och nackdelar. Audin är alltså en -96:a med full utr och quattro, avant, 6 vxl. Hur är audis dieslar, vxllådor, driftsäkerhet. Hur är möjligheterna att stressa deras diesel lite extra, för jag har ju kcr-box i min nuvarande tds och är mycket nöjd med det... Vore trevligt om någon kunde skriva lite jämförelser. Tack på förhand Diesel-räsern | |
|
Audin går bra, men det är ett jävla rassel på tomgång och under belastning. Det är samma snurra som sitter i volvo 850, V70. Motorn har ett fint vrid och skapligt med krut, är även snålare än BMW:n om jag förståt det rätt. Det man ska passa sig för är vatten pumpen, den sitter på kammremen. Quattron själ onödigt mycket kraft, men man köper väll inte en Audi utan fyrkrafs? Reservdelarna är dyra, kvaliten är inte som Toyota. Motorn går att skrämma upp till runt 180kusar vad jag vet. Quattro kolla fördelningslådan, blir dyrt om den pajar. |
|
|
Tackar för det snabba svaret, andra får gärna komma med mer info... Har nog hört att den rasslar lite mer på tomgången men det är väl standard på VAG-dieslarna? Vattenpump kan ju inte kosta så mycket om man byter en gång extra?! Går quattron så mycket tyngre verkligen, synd! Vad menar du med "kvaliten är inte som toyota"? Fördelningslådan går väl iofs att svetsa kanske? kul med 50/50 drivning. Eller allvarligt, är dom känsliga på fördelningslådan? Men 180 pållar låter intressant =) Jag vet inte men jag tycker att 124000:- låter dyrt för en -96 på 15000mil, import för 2 månader sen. Diesel-räsern |
|
|
Länk Pröva deras forum :) ///M vh Kalle H, BMW CS(syd)#5120 ______________________________ Länk |
|
Perry |
Morsan har en tdi diesel, å den går bra men det är ett jävla rassel som ni säger! Men den går klart billigare än bmwn! Sen måste jag säga att bmw är MYCKET mera bil än audi!! Riktiga män kör diesel!! |
|
Skillanden mellan Tdi och förkammardiesel är enorm!! Det är två helt skillda generationer av motorer vi talar om här |
|
|
Fördelningslåda? Det sitter väl torsen diff på den el? Isf behöver du inte vara nervös för att den ska rasa om du inte sätter olika storlekar på hjulen el ngt annat dumt. Det du nu skulle tappa på Quattron i kraft får du mångdubbelt tillbaka:) Men gå in på Nordicaudi där får du veta det du behöver. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.