|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Fick min BMW 325 coupe stulen för några veckor sedan, inte kul! :-( Ingen bil har Polisen hittat heller så det lutar åt att man får pengar istället från försäkringsbolaget. Någon som har erfarenheter av detta? Har hört en massa historen om skambud och att man endast får bilhandlarnas inbytespriser... Är inte sjävla ideen med en försäkring att man ska kunan köpa en exakt likvärdig bil... Nåja får se hur det går jag har haft en del skador på mina bilar förut och Länsförsäkringar har varit jäkligt sjyssta då. men nu gäller det ju lite mer pengar. Erfarenheter, tankar, ideer? | |
|
De brukar betala ungefär vad en likvärdig bil kostar på marknaden. Men endel har ju fått bra mycket mer än vad en bil kostar egentligen. JT |
|
| Tufve: Låter ju bra det där! :-) Inget ont som har något gott med sig då kanske... | |
|
tja... det var ju faktiskt med en 325:a i senaste efterlyst... "rånarna försvann i en svart bmw", kanske var din ;) :! |
|
| nja då har de lackat om den i så fall, min var grönmetalic... :-) | |
|
Vad var det för årsmodell? Var den larmad etc? Tycker det är relativt ovanligt nu förtiden att nyare bmws försvinner (brukar vara äldre olarmade e30is). E36or är nästan lite för gamla för att vara attraktiva för "ligor" och "proffs"? |
|
|
Farsan fick sin 525tds -93 stulen när vi var i Polen. Ej återfunnen och detta skedde 1999. På kontraktet stod bilens pris på ca 110.000:-, men han fick 120.000:- +10.000:- i ersättning för prylar som försvann i bilen (verktyg, cd-skivor etc). Men det tog 4 månader innan pengarna kom. Försäkrningsbolag: Folksam. Tråkigt när sådant händer, hoppas du får tillbaks dina pengar snabbare. //Tomas M 518iS -88 |
|
|
acey: Det var en 94:a. Det fanns dock inget larm men startspärr fanns det, det hjälpte föga... :-( Hoppas verkligen att jag får pengar för bilen snabbar än 4 månader! Jag fick min första bil påkörd och totalkvaddad för ett antal år sedan då fick jag ut pengarna ganska omgående. Kanske annorlunda regler om bilen blir stulen. Länsförsäkringar har i alla fall sådan regler att två veckor väntar man sedan skickar man in nycklar, kvitton, polisanmälan osv. Sedan ska jag kontakta dem igen om två veckor om bilen inte hittats under de veckorna. Då hoppas jag att det ramlar in slantar på kontot fortare än kvickt! :-) Jag återkommer väl med rapport om hur det hela avlöper, kan ju kanske vara av intresse för fler. Länsförsäkringar har hittils varit jäkligt sjyssta när det gäller ersättningar för skador hittils, återstår och se hur de sköter sig när hela bilen försivnner... Förslag, erfarenheter på bra larm förresten? Nu blir det larm, larm och åter larm på mina bilar härmed! :-) |
|
|
Farsan kör med Sikura Sk-90, tror jag det heter. Larm och immobilizer i ett. Kostade 5500 kronor och det fungerar bra förutom att det var felinstallerat en gång. Räcker att nudda lite vid bilen så börjar det låta utav bara h-vete. Skriv föresten sen hur det gick med bilen... //Tomas M 518iS -88 |
|
|
Jaha så ringde Polisen idag, de har hittat min stulna 325:a. "Sedvanliga stöldskador och inga hjul kvar" som de så käckt uttryckte det... Återstår det och se hur lång tid det tar för herrarna på märkesverkstaden att fixa till den samt få nya fäljar och däck mm... Fler förslag på billarm som är bra och inte kostar en halv förmögenhet??? |
|
|
Hej min bil blev stulen dagen innan jul, men harry hattade bilen kvaddad 2 dagar senare. sen tog det ett jäkla tag innan Läns fick arslet ur vagnen o kolla på bilen. Så när dom äntligen bestämde sig för att skrota bilen så gav dom mig ett skambud :P men det brukar hjälpa om man ringer och bråkar lite med dom .. Mätarn ut bättre en ett skjut! :) |
|
|
Hej där kan bara tippsa om att om tjuven vill ha bilen hjälper inga larm i världen "hade" själv en tokfräsch M3 med Hartge fälgar och massa lulllull...du vet hela kittet,hade larmat till MAX ,t.o.m kopplat in pratsensor som varnade att bilen var larmad(tufft första veckan,sen tröttna man) larmet var iallafall defas värsta med trippla i-mobs låste in bilen i mitt kamera bevakade garage även rattkrycka på bilen kom ner en morgon i augusti i fjol, BORTA!! inte ett spår polisen sa till "tröst" att den stod säkert på kvällsfärjan till Estland...då blir man ju gladare,NOT. jaja dagarna gick och jag undrade hur detta skulle sluta M3:orna började samtidigt rasa pris ordentligt så man sov lite dåligt på nätterna hade mardrömmar om försäkringsbolagets skammbud som skulle komma endera dagen...Men mitt försäkringsbolag(länsförsäkringar) var helt underbara inte nog med att jag fick full ersättning för bilen (lika mycket jag givit) så ersatte dom dessutom samtliga utlägg jag gjort på bilen (allt extra lulllull)som jag köpt under tiden jag hade haft bilen..det kan man kalla schysst..det gick jätte fort att få loss pengarna dessutom,kunde köpt två M3:or för pengarna men nu fick det bli en 325cab istället började nämligen tröttna på att bli av med backspeglarna 1 gång i månaden så var det med M3:an dom gick åt på löpande band...har i.o.f.s haft påhälsning i cabben oxå...tjuven snitta upp taket och snodde radion,trist men sånt händer...lycka till. |
|
haak |
SÅ BLIR BILEN GARANTERAD INTE SNODD Detta gjorde en "kompis" till mig han tog en liten gasstub från svetsen ocla ibagage luckan sen kopplade han pa ett pat STARKA komressor horn en utlösare med fördröjning via dörrsensorn/larmet den stackas oanande kuve setter sig i bilen börjar sno bstereon eller försöka kuvkoppla då brakar helvete lös ett jävla tjut (ca 130-140 dB)När polisen kom till platsen satt tjuven kvar med blod rinande ur öronen "kompisen" blev dock åtalad men någon rörde aldrig bilen sen |
| Hur man kan bli åtalad för att ha en stark siren till sitt larm? Han borde ju få skylla sig själv eller?? | |
|
Ja, han borde skylla dig själv men som vi alla vet så i sverige främjar man tjuven och inte offret. Bmw fanatiker |
|
|
fick inbrott i min M3a för nåra veckor sen... men dom kom aldrig iväg... lyckades inet få upp rattlåset!? men dom förstörde ju halva inredningen... önskar nästan att dom snott bilen... den står på verkstad nu å lär ju aldrig bli lika fin som innan... ny lack kontra 13 år gammal... blir knappast bra! å inredningen har nu massa småmärken som knppast blir helt åtgärdade :( kan man begära kontant ersättning om det t.ex. skiljer mkt i lacken eller inredninegn blir sne och ful efter reparation!? nån som har nån erfarenhet av detta? mvh Jonas |
|
|
Teckna bolagens hyrbilstillägg så står men iallafall inte utan bil... NDY |
|
| Om det skulle va nyansskillnader i lacken efter eventuella reparationer skulle jag ALDRIG godkänna jobbet!! | |
haak |
Jag tror att han blev åtalad för misshandel eller något sådant dock inget värre straff |
| Hmm ja en stilleståndsförsäkring hade uppenbarligen varit bra. Min stulna BMW var borta 3 veckor (en vecka kvar och Länsförsäkringar hade löst in bilen..) och nu har den stått 2 veckor på verkstaden. Nu har i alla fall Länsförsäkringar lyckats masa sig ut med en tekniker som tittat på bilen... Fick höra att man räknar med att det tar ca 3 veckor att fixa allt på bilen, "Det är ju ganska omfattande skador" som verkstandskillen sa... Summa summarum kör man alltså en gamla Golf 75:a in alles 7-8 veckor... Och då återstår ändå att bråka klart med Länsförsäkringar om det klånkade ljud som nu finns i motorn efter "billånarnas" 50 mila tripp på skogsvägarna... | |
dancer |
Har ett Sikura larm med rörelsesensor o de vanliga kitet kostade 2300 med installation + 3års garanti ,fungerar alldeles utmärkt.... JE |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.