AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
3.101

Ögonlock olagligt på BMW nu eller?

Sida 1 av 3
Kr
273
Kristijan
BMW 525iMk -01
Ju, har för nån månad sen fått reda på att ögonlock på BMW bilar går inte genom besiktning, jag bara undrar om det var sant. En kompis har en stylad 320 uppe i Jönkoping han fick ta väck både vingen o ögonlocken. Vingen var lite för hög jag förstår, men ögonlocken förstår jag inte varför han var tvungen att plocka bort. Jag som verkligen tänkte skaffa ögonlock till min bil.......

...::Kristijan::...
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Det har aldrig varit tillåtet att klistra saker på/framför strålkastarna! Möjligt att de har blivit hårdare på att kontrollera det nu...

Mvh
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Besiktningsgubbarna ska inte be dig ta bort dem såvida de inte stör ljusbilden för halvljuset, men det gör de oftast eftersom det är den övre delen av reflektorn som används vid halvljus.
Så sa iallafall besiktningsgubben till mig när jag frågade.
Kr
273
Kristijan
BMW 525iMk -01
OK men även om man täcker för halva strålkastaren så påverkar det inte ljusskenet alls, jag har provat .Och ögonlock är vad är dom 3cm breda?
Jag förstår inte ändå varför dom störs på det.......

MvH
Länk

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Rent juridiskt upphör E-godkännandet av strålkastarna i samma ögonblick som du klistrar dit något på dem...
Då är de olagliga!

Samma sak gäller om du sätter i en glödlampa som inte är E-märkt.

Mvh
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Har aldrig varit med om att det inte skulle gå besiktiga med ögonlock. Dock vet jag en e30 som blivit tvingad att ta bort ögonlocken vid flygande besiktning. Var med och besiktigade ljudbygge som var ganska kraftigt stylat. Fick ombes pga STCC toningen fram och annat "trams" men inget sas om ögonlocken.

Jag tror inte dom är 3cm breda max 2cm. Beror som på allt annat vilkenbesiktningsgubbe du får. Före / efter lunch, och har du otur har praktikanten käkat upp hans fika och då får du garanterat 2a pga ögonlocken.
Har också besiktigat E36 med ögonlock, inga problem alls.

Mvh
Patrik
Kr
273
Kristijan
BMW 525iMk -01
Tackar till er alla som har gjort inlägg och hjälpt mig att fatta ett beslut, jag ska ha ögonlock på min bil hoppas bara att dom inte jävlas.

Länk

MVH

Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Det är alltså inte tillåtet med "ögonlock", däremot anmärks det sällan på det vid en kontrollbesiktning såvida det inte påverkar ljusbilden.

Jeppe

A real gentleman never travels with less than twelve cylinders!
mase
man får inte ha vinge,vad jag har hört???

blixter och dunder....
magiska....
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Ungefär samma sak där. Många av de vanliga vingarna är otillåtna, men det ska rätt mycket till innan det ger en anmärkning vid en kontrollbesiktning.

Jeppe

A real gentleman never travels with less than twelve cylinders!
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Läste ju på forumet att det var nån lirare med en M3:a E30 som lite problem i besiktningen för besiktningskillen tyckte vingen var för hög och farlig... men då sa han typ i denna stil : -Jamen vadå den sitter där från fabrik dvs original

Då kom han igenom ! =)

Länk
Aldric
Kristijan:

Ursäkta språket, men satan i gatan så läcker din bil var ..

:)
Kr
273
Kristijan
BMW 525iMk -01
Aldric:

Jag vet inte om du menar alvar eller skojar men tack ändå Aldric......

Länk

Jag fick ha mina ögonlock på 325an för besiktningman men inte för farbror blå. Så det är inte säkert att de säger nåt på besikningen men en sur snut kan mycke väl klaga på det...

Måste ju bara tillägga att den andra polisen jag pratade med när jag blev stannad sa: Du kan ju åka in och göra en besiktning på bilen och sen sätta på dom igen... Så skulle alla poliser vara! :)

/Johan
Visa användare
401
seastream
118d -08
Jag besiktade min förra 325 coupe m ögonlock + ljus filmning ända fram,
har blivit stannad ett par ggr med M3an i sommrars, det enda dom sagt åt mig är att byta regplåt fram, inget annat! Endå är den ljust solfilmad ända fram, ögonlock både uppe o nere. Dom har mest varit intreserade av bilen å frågat en massa, tror även poliser har en viss förmåga å skilja på om det är en tokputsad M3 med solfilm eller en skitig 240 med raggartonade ljus dom står framför.

seastream
Co
129
CompuTerror
M5 3,6l, 1990
Jag har inte skruvat fast mina ögonlock... dom kläms dit av huven...

Kristijan:
Jag håller med Aldric... Din bil var jävligt fin...
Var står den? Larm? osv? :)
j/k
Er
155
Erkan
318is 94
Tjena vart har du fått tag på BMW skylten som sitter på fram rutan den var häftig. vart kan jag få tag på billiga m3 speglar.
Kr
273
Kristijan
BMW 525iMk -01
Erkan:
En kompis som jobbar på en reklam firma fixade den:::...
Jag ska byta till vår alltså nån annan text vet ej vad än bara :).
Tycker att bara BMW är för kort, kunnde inte komma på nåt just då.
Har ni några bra förslag, nåt som är häftigt att se på en framrutestreamer?

Billiga m3 speglar? Jag vet inte orginal, men jag skulle faktiskt köpa hos www.danmobility.se m3 speglar med blinkisen på, dom hade många varianter. Tycker att dom är snygga kanske inte lika hög kvalite som m3 orginal speglar. Dom kostar en tusen lapp bara så det är inte alls dyrt .

32
71
320 Power
325d Touring -08
de där med besiktning sura poliser osv..före beskitningen tar man ju bara bort ögonlocken, om man inte vill chansa..men jag känner då ingen som fått ombes pga ögonlock. Å sura poliser finns inte där jag bor =)..jag blev stoppad nu för typ en månadsen och jag har solfilm på sido framrutorna men de sa dom inte ett ljud omk. de är ju ändå mörkt ute nu, så dom såg att de var sbvarta rutor. Men som sagt, der äör ju från polis till polis=)..å när man bor i norrland är inte folk så brydda som tur är=)
Lillbjörken
Så här ligger de till!!!!
Man får ha ögonlock så länge dom e E-Märkta

Och bakvingen!!!
Får inte vara luft mellan kaross & vinge i framkant
om du inte har ett godkännande från tillverkaren!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.