|
|
|
|---|---|
|
Fälgrengöring. Lahega moment 46 Fälgrengöring Avfettning: Ok´s naturavfettning. Billig. Shampo: Sonax glansshampo Vax: Sonax pro produkter Passar min röda bil Vaxpolish: Sonax pro produkter Cleaner: Sonax pro produkter Vinyl-Plast/ext: Lahega moment 60 Vinylbalsam Vinyl-Plast/int: Meguiar 40 Bumper&Vinyl Skinnvård: BMW original Rekondraka ? Har ingen Svamp: BMW original Sämskinn: MrCap köptes för sex år sedan och är nästan lika bra fortfarande. Har jag glömt något? | |
| Ingen annan som har tips? | |
| Liksom lite fel säsong för "puts-bögen" i oss.. | |
|
Vänta bara till Asken är tillbaka från norge...då blir det nog liv i Bilvårdsforumet igen :) Själv så tackar jag för tipsen, Player! Får bli en shoppingrunda när våren närmar sig! Mvh Kalle H, BMW CS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
Player skriver delinnehållet i omgång 9 av bilvårdstips, vad bör man använda och varför:) DEVIS Det är aldrig fel att hålla bilen välputsad. Finns inget dåligt väder bara dåliga tvätt(o)vanor! |
|
|
jag använder mig mycket utav Sonax vaxer och schampoo...fast Turtle har en ny lackförsegling som är bra...sen finns det ett fälgrengörning som Turtle också säljer som är helt otroligt bra...om ni kommer åt så har Auto Smart väldigt bra produkter... /Henke BMW CS #5075 |
|
|
Hej Kan rekomendera Meguiars sortiment, utan tvekan ett utav de bästa och kompletta på marknaden. Kräver dock att du har vana från lackrecond för att kunna använda produkterna fullt ut = SHOWPOLISH! Lättarbetat, inget polerdamm, lite spill, samt ett mycket bra resultat till förhållandevis lite jobb. Mvh Skalman |
|
|
Länk Här finns svaren på alla myter och påståenden vad gäller polering. Mvh Skalman |
|
|
Smartab pricklösare....får en fälg att se ut som ny igen. Starkt som fan, men bra. "Tänk vad kompliserat det blir när en sak leder till en annan" |
|
Cribba |
I sommras blev jag visad av en kille ett vax eller vad man nu ska kalla det, när han berättade om det så va jag emot det direkt ! Det va som en spray flaska som han bara sprutade på lacken (smustig bil) och sen tog han bara en trasa och polerade för hand och lacken va som ny, inte en repa ! Väldigt enkelt att använda ! Men nu undrar jag....de kan väll inte va bra för lacken i längden att bara köra på en otvättad bil? nån som vet va det är för produkt ja pratar om? det blev en jäkla glans. Min förra bil Länk |
|
Cribba: Om man då tvättar bilen före måste det ju bli ännnu bättre? :) Länk |
|
|
Ta en titt på autoglyms grejor drygt o med kanonresulat. Radiant waxpolish nr 12 ger superglans, är lacken lite risig gå på med Rubbing 02B eller 03B "bodyshop" Avsluta med Extra Gloss lackskydd. Däcksidor o plast mm: Använd Bumpercare. Kläsel: Interiörtvätt Instrumentbrädamm: Vinyl o gummiglans. Perfekt även i motorrummet. Intensive tar remover fixar alla asfaltsfläckar mm som inte avfettningen tar. Putsa på! Blank bil går fortare. .........BMWLundqvist......... |
|
Cribba |
Christian F jo självklart men jag blev ändå förvånad att att de inte va en repa efteråt ! dyrt va det oxå... Han rekomenderade det om man skulle ställa ut bilen. Min förra bil Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.