|
|
|
|---|---|
T_J |
Jag vill bara veta hur kliman ser ut i en E36 96`a (M3), jag hörde någon säga att det finns en digital, om det gör det vilket år var det den kom isåfall? |
|
-96. kolla i galleriet, där finns säker massa bilder Länk "If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti |
|
|
Finns i -95 328,borde väl även finnas i M3an oxå. Henrik |
|
dansguru |
jag har det som vissa kallar dubbelklima. och min bil är en 95:a. |
T_J |
En fråga till, när fick M3 Harman/Kardon som ljudsystem? Eller har det alltid varit option? |
|
Dubbelklima heter det ju på 3.0 oxå. Men digitaldubbelklima kom först 96 eller kanske sent 95 då? På M3 så verkar det sitta på alla 3.2 (96) iallafall. Har även sett tidigare E36or med digitalklima så antingen är det eftermonterat eller så fanns det med som ett tillval redan innan? mvh larsson |
|
|
Har dubbelclima i min -93 samt Harman Kardon ljud! Mvh. Robban Johansson |
|
|
Mean: jo dubbelklima har alla ja sett förutom de utan ac då men de gällde ju Digitalakliman... mvh larsson |
|
T_J |
Okej nu börjar det ljusna lite, jag tycker det är en jungel med utrustningen kring E36 M3.. Är det ingen som har en lista med standard utrustning och alla options som fanns till M3 e36 from 04-96 och frammåt? Rattar, stolar, osv osv Vad är modifierat på bilen under åren, vilka förbättringar och ändringar har den fått? Många frågor men jag hoppas att någon bemödar sig med att svara :) |
|
Ja kan ju försöka ge lite info iaf... Rattar: 1. Lastbilsratten, stor och inte så jättesnygg enligt mig 2. 3 ekrad (sportratt?) Snygg och ser betydligt smidigare ut än den andra. 3. Runda varianten. Har jag endast sett på 98 å framåt tror jag. Ser mycket modernare ut med en rund form i mitten. Stolar: 1. Sportstolarna (Vader) som sitter i M3 Coupe. Har även fått ett bättre nackstöd (lutar mer framåt)jämfört med de som sitter i 3.0. 2. Sportstolarna som sitter i Sedanvarianterna av M3. Kan finns Vader stolar även i Sedan men bara individual? 1997 eller slutet av 1996? 1. Ny sidoblinker som va smalare och utan den svarta plastbrickan under sig. 2. Ny front. Lite grövre och mindre fyrkantig än den gamla varianten. Finns säkert massa fler saker men de va detta ja kom på just nu iallfall. mvh larsson |
|
|
I september 1996 kom följande ändringar på M3: bredare krom kring njurarna andra sidoblinkers på flyglarna packnät på baksidan av framstolarna ny ratt som M5 E39 hade 99-00 Hösten 1995 kom digitalkliman om jag inte minns fel vilket ser snyggare ut än vreden. |
|
T_J |
Okej, bra med lite info, men vet nån om det finns nån lista över all utrustning som satt standard på en 3.2l samt vilka options som fanns? Åsså undrar jag över om den justerbara läppen som GT`n var utrustad med går att montera på en vanlig 3.2l coupe? Vart går den isåfall att köpa samt vad kostar den? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.