AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
705

Att man gör service själv...

ph
900
phiber
320 E30 cab-91
... är ju självklart men ! Gjorde service 2 igår och när jag hade lossat bensin filtert och skulle montera det nya så visste jag inte att det fanns en in och ut gång på filtert . (noterade inte detta då all bensin rann i ansiktet på mig ;-) ). Det tråkiga är att man ser inte var slangarna tar vägen en går bak och en går med de längsgående fram till motorn . Är det någon som vet vad som händer om filtret sitter åt fel håll ? det fungerar åt båda uppenbarligen , har provat !

MVH Pust *-*
Jögge
Tja! Filtret renar bara på ena hållet!
Ma
201
Matskoolio
328iCab -96
535iA-97
318iS-90
Jag har sett ett inlägg här en gång om ett felvänt filter som orsakade en förhöjd bränsleförbrukning!!!
Undrar bara varför!!!

OO=00=OO
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
Är det någon som VET inte gissar hur filtret SKA sitta vilken sida ?! BMW meck eller erfaren bilen är en 525i-89 E34 Filtert är det som sitter under bilen vid högerbakdäcket .

MYCKET tacksam för svar MVH tony B -Phiber-
"Se till att pilen på filtret pekar i bränsleflödets riktning" är det enda som står i Haynes röda... (Men som sagt förut, den ger jag inte mycket för...)
ca
67
catzon
BMW 528iA -97, E39
Det brukar finnas en pil på bränslefiltret och pilen skall peka i flödesriktningen. Så har det varit på alla andra bilar jag haft tidigare och varför skulle det vara annorlunda nu.
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
Jo ra filter är märkt med in och , med andra ord flödes riktning så där är det sol klart . men som jag sa så noterade jag inte vilken slang som är in eller ut ! Kan ingen slänga sig under sin bil och kolla vid högerbak däck , står market på gavlen av filret IN and OUT !

Mycket tacksam om någon skulle vilja titta !

Mvh Tony B -Phiber-
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.