|
|
|
|---|---|
|
Tänkte höra om det är någon som kan hjälpa mig lite. Jag håller på att montera turbo på bilen och ´nu så har jag bestämt mig för hur den ska sitta. Tänkte bara höra hur ni andra med turbo har gjort med oljetillförseln. Vart tar ni oljan ifrån motorn. Jag kommer att leda tillbaks oljan in i tråget, men vet som sagt inte riktigt vart jag ska ta uttaget. Motorn är en M50. | |
|
Oljan tar du från oljetryckskontakten Prova att sök på forumet, finns massor av trådar som behandlar just det |
|
|
Ta returen i nederkant av blocket istället... Blir inte bra i tråget... Vinkeln på motorn gör så att det ligger mycket olja på den sidan av tråget... // Bengan Stummt är inte dummt!!! |
|
tudeski2457 |
exakt var i blocke, vill inte borra håål i ngn kanal. du har ingen bild ritad eller vanlig o skicka. eller är det bara och ta loss tråget o kika upp i motorn o se var det är tunnast? FAAN VA DET GÅR MELLAN SKOG O SNÅR!! |
|
Ta bort tråget så ser du var du kan sätta returen. Ganska tunn vägg där och det finns inga kanaler som du kan borra sönder. Detta är ett enkelt ingrepp. Lycka till. // Bengan Stummt är inte dummt!!! |
|
| Tackar så mycket för hjälpen! | |
|
Se bara till att få returen i log...annars så går turbo sönder ganska snabbt. // Bengan Stummt är inte dummt!!! |
|
|
Lod skall det stå. : )))))))) // Bengan Stummt är inte dummt!!! |
|
|
i lod med vad? |
|
| Freestler:T-kors till olje trycks kontakten hittar du på biltema bland oljetrycks mätarna (M12*1,5) för 39,50:- | |
|
Tack för alla svar! kom på en sak till.. om oljereturen ska vara i lod då ska väl turbon sitta högre än inloppet i blocket. isåfall vet jag inte riktigt hur turbon ska få plats... hur har ni andra löst det?!! |
|
|
I lod kanske röret inte behöver vara, men det måste gå "neråt" hela tiden så att det inte kan bli några fickor där oljan blir att ligga kvar. Man måste tänka på alla g-krafter när man svänger, gasar och bromsar också vilket betyder att ju rakare neråt röret pekar, destu bättre. Röret får heller inte mynna ut under oljenivån i tråget (tänk på g-krafterna här också, oljan skvalpar på ganska bra där nere när man svänger.) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.