|
|
|
|---|---|
|
Hej och god fortsättning på er alla BMW-fränder. En liten fundering som jag hade igår kväll innan jag somnade: Om man byter ut (alt. sätter på) fel modellbeteckning på BMWn och man "råkar" ut för parkeringsböter, vad händer då ? Vad jag har hört så MÅSTE det vara rätt modellbeteckning på böteslappen för att den skall gälla. Hmmm, nån som vet ? MVH Joachim | |
|
Behöver ej vara rätt modellbeteckning, hur skulle de annars lösa det med bilar där det EJ står någon sådan. Men det måste däremot vara rätt regnr. |
|
|
Även bilmärket måste vara rätt! En del Lada-förare utnyttjar det genom att sätta Fiat-emblem på bilarna (vissa modeller). Tror iofs att de flesta lapplisor genomskådar det knepet nu. Mvh |
|
|
Smart! Ska genast köpa en uppsättning Fiat emblem och kristra på! Kanske kan lura försäkringsbolaget oxå... Mvh Henrik. |
|
|
En kompis i Göteborg löste problemet med ett par bitar svart tejp som låg i handskfacket. När han var "tvungen" att parkera nånstans där det inte var tillåtet så tog han fram dem och applicerade på regskyltarna, och vips så var ett "F" ändrat till ett "E". Inte att rekommendera eftersom det inte är särskilt lagligt, men det fungerade. Han fick ett antal böter som han klarade sig undan genom att skriva till polisen och förklara att de måste gälla en annan bil än hans. Jag vet inte om han kollade i bilregistret så att det fanns en annan bil av samma märke med det "nya" regnumret, men det hade jag gjort för säkerhets skull, om jag nu ändå skulle vara kriminell. |
|
dansguru |
mr. shhh: varför skriva till polisen när man bara kan skrynkla boten och åka hem? boten kommer ju till nån annan människa.. dom går ju ändå efter reg. nr. det är ju därför skylten sitter på bilen. ps. din kompis borde få stryk. |
Len |
"Kontoll-lista"; -rätt datum&tid på boten? -rätt reg.nr och bilmärke? -rätt gatuadress? -förbockat att vägmärken/markeringar kollats av botskrivaren? -är förbudet att stanna el. parkera som man påstås ha brutit mot lagligt, ex.vis dokumenterat på rätt sätt i kommunen? obs att man måste få med alla invändningar från början! - det lär inte gå att prova sig fram med lite olika skäl när man klagar på boten. När det rullar så rullar det! Och när det gnisslar så kostar det. len |
|
Kolla in: Länk Där finns till och med en "wizard" för att kolla boten. -Livet är orättvist och det skall övas! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.