AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
770

låter tufft,men känns som om det kostar..

He
46
Henq
320iM - 89
jag har fått ett grymmt missljud inne i cupén.
låter som värst runt 100 kmh och försvinner vid 140.
raksträcka= låter mycket
vänsterkurva = låter massor
höger kurva = låter normalt
ljuder är dovt mullrande,(som om någon bytt ut min motor mot en V8).
Som sagt, det låter tufft,men det känns som om detta, kan kosta en slant....
förslag, erfarenheter..??

"Tvåan är först av förlorarna."
det låter som ett hjullager tycker jag eftersom det låter mer när du svänger,hissa upp bilen och ryck och snurra på hjulen,det behöver inte vara glapp i hjulet för att det ska låta illa eftersom det är dubbla lagerbanor och den ena kan vara fräsch,men det brukar brumma när man snurrar på hjulet,testa högersidan först. mvh jocke
He
46
Henq
320iM - 89
ok, jag ska snart byta hjullager bak, för att bli av med ett tidigare vinande ljud.
det kanske bara är det ljudet som har blivit värre, fast det kom väldigt plötsligt.

tackar HENQ

Borde det inte vara fram som det är ett som är kass om det låter när du svänger????

Mvh
Patrik 325i -92
He
46
Henq
320iM - 89
tjena sandgren.
jag kan inte så mycket om bilar........
det var min meck, som sa att det var lager bak som orsakade det tidigare ljudet?
kanske är både bak och fram som har gett upp.
funderar på om man ska byta allihop, men det kostar väl en slant, och man hoppas ju att det inte är något annat.
vad kan hända om lagret pajar ännu mer, när man kör??

henq

Be
348
Bempa
M3 E30 -87
320i -86
om hjullagret skär medans du kör så kommer det hjulet att låsas, pallnit på ett hjul, då kan du säkert lista ut var du och din bmw hamnar.
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Det kan låta från baklagret när man svänger. Det blir en annan viktfördelning då.

Mr C
Precis Mr c det är brytningen på lagret vid sväng som gör att låter mer då.

Henq låt bilen stå tills den ska in på verkstan om det nu är lagret som låter vilket det förmodligen är så är det nog på bristningsgränsen nu.har sett bilar som nästan tappat hjulet p,g,a mycket glappa lager och det kan sluta tragiskt. tänk om medbringaren släpper och hjulet slits loss vid en vänstersväng i 100 blås.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.