|
|
|
|---|---|
|
Tjenis! Har hittat en bmw 330 Ci -01 1800 mil. Pris klart i Sverige: ca 2750000 SEK Kan man verifiera miltalet till 100% i Sverige? Och i sådana fall hur? Är detta ett bra pris, eller? | |
| Naturligtvis ska priset vara 275000SEK | |
|
För en 330Ci importerad från DE är 275 000 :- lite väl högt. Då är det bättre och leta upp en SE såld (finns gott om dem i den prisklassen) Du skriver ca! Vad menar du? Är det 270 k eller 279 k? |
|
| Man kan aldrig vara 100% säker. Det är inte ens säkert att du kan kolla något i Sverige. Det som kollas är eventuella garantirep gjorda i tyskland. Köper du av aukt bmw handlare i tyskland? Då kan du åtminstånde vara säkrare och då kan priset vara okej. | |
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
745an, vart finn det 330Ci-2001 under 2000 mil, under 275 Tkr ?? Billigaste på Byt bil är :269 Tkr -8000mil |
|
Här på Power finns det en del. Visst under 2000 mil är svårt att hitta, men om den har gått 4000 mil och är 15 - 20000 :- billigare så tycker jag att det är en mkt bättre affär. Tänk på att det är skillnad mellan vad folk vill ha och vad de verkligen får! Kolla här på power hur många det är som tittar in på alla annonser om vi utgår från att 1 promille är på jakt så är det ändå konstigt att bilarna finns kvar med över 2000 besök. Nä! räkna med att det finns mellan 0-15% prutmån inbyggt i priset. Paradigm sade att han får hit den för 275 k. Tag då en bil i SE för 275 k. Den får du ned till åtminstone 265 k likväl som du får ned en 200 k till 280 k. FFa om man betänker att spannet på ligger mellan 339 k ned till 262 k (billigast). Det finns en här för 268 k med 3800 mil. Så jag tycker fortfarande det är lite dyrt. Lägg med att killen får koda om nycklarna, märka rutor och ibland även installera larm. Lägg dessutom till dyrare försäkring m.m |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
745an, den för 268 är EJ svensksåld. |
|
Nej! Den var i och för sig ett dåligt exempel men ändå inte. Den kontra att ta in en så framstår den ändå som ett bättre alternativ då du bör få den för 160 k vilket skulle ge 15 k över att kunna plöja ned på en ny stereo osv. Plus att den har en historia i SE sedan ett tag. |
|
![]() 2.226 530d G31
Nä, tror det finns dåligt med SV-Såld under 290 000 och med mindre än 5-6000 mil på mätare. Sedan vet vi ju inte om paradigm bil har tex 18", Navi+tv mm mm, och då skulle jag vilja säga att priset är helt ok. |
|
Tjenis!! Tackar för era synpunkter.... Har inte så mycket extra "lull-lull" på denna bilen, såsom Navi+TV m.m. En ganska standard 330CI... Läder Montana stolar, Cd + R business, Klimatautomatik. Tycker det är mycket stilrenare om man inte vräker på en massa extra som tex sportpaket m.m. Men det är ju från person till person och oftast är det plånboken som får avgöra.... Tror jag är mer än nöjd när bilen står på infarten... Får väl lägga ut några pics så får jag se vad ni tycker!! //Ante |
|
|
Jag måste vara lite tyken ändå och svara lite. Skall du ngn gång i framtiden sälja bilen så får du tänka på att en importerad står lägre i pris. Ett sätt att kompensera det till viss del är att se till att bilen är fullutrustad med allt som finns. Då du skriver att det oftast är plånboken som får avgöra tyder det på att du har ett ekonomiskt sinne och ej handlar så mkt efter hjärtat vilket är sunt. Jag vill bara poängtera än en gång att du kommer inte få så mkt som du vill ha den dag du vill sälja bilen. Det kommer tyvärr vara så att du kommer få mkt mindre än vad du tror då bilen är för "ren". Jag utgick från att bilen var fullutrustad. En sak är positiv dock och det är det låga miltalet, då köpare i SE har oftast lite allergi mot höga miltal. Samtidigt är det lite alarmerande att en bil med det miltalet i DE säljs så billigt. Tittar man på andra bilar i samma prisklass så har de oftast 7000 - 9000 mil på mätaren eller ngn typ av skavank. Dessutom så är det ej aukt BMW handlare som säljer. Även om säljaren är i behov av snabba pengar så är bilen lite för billig. Skulle bilen dock vara från en BMW handlare (vilket jag mer eller mindre utgår ifrån)så är det ok. Tyvärr finns det inte mig veterligen en aukt BMW handlare i DE som säljer en 330 med 1800 mil på mätaren för under 302 000:- Är bilen från norra delen av tyskland och ej via en BMW handlare så skulle jag avstå helt och hållet. Återigen vill jag säga att jag skulle tänka om en eller två gången innan jag slår till. Som jag skrev tidigare så kan du få en likvärdig bil dock med lite mer mil på mätaren, för runt 260 000:- här i SE. Det tycker jag framstår som ett bättre alternativ. Tänk på att när nya 5-serien börjar att säljas så kommer det att bli mkt turbulent kring BMW som märke. En sak är säker och det är att E39 och E34 kommer att rasa på grund av att SE blir översköljd av de modellerna. Det i sin tur kommer att till en början påverka BMW som märke. Under den första inledande fasen så kommer man att kunna göra justa klipp inom alla modeller och då ffa i DE. Även om man redan nu börjar se en fallande trend map på priser på E39 och E34 (dvs spannet mellan billigast - dyrast har blivit bredare) så kommer det att bli priskrig nästa höst. Om du väntar tills dess så kan du få en "fullsmetad" 330 för betydligt lägre summor än i dag. |
|
| Någon som har kollat på 330 ci i titansilver för 289.000? Är i begrepp att uppgradera min 328:a sedan till en 330ci | |
| Den som är på denna site glömde jag säga.... | |
![]() 2.226 530d G31
745an, hmm.. 11.676 km, Ez 03.2001 EUR 27.890 fann då jag iallafall, på Aukt BMW, däremot så finns ingen under 260 som är sv-såld som du påstår. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.