|
|
|
|---|---|
hogbergs |
Om nu inte startmotorn drar runt ens det minsta så borde väl det betyda att batteriet är dött, men i så fall borde väl det inte gå att slå på tändningen. Tänkte bara fråga om det var någon som hade något tips? tackar Tomas |
J.B |
Tändningen kan du väll slå på varesig bateriet är dött eller full ladad ! , även om det inte fins ström o dra runt startmotorsn så brukar det alltid finnas kvar yterst lite men till räkligt för att lamorna skall lysa i instumentpanelen. Tag fram en digitalmultimeter o mät spänningen så ser du ,eller ta startkablar o starta den ,,du måste ju kolla up lite saker , om den laddar , eller om det är en cell i bateriet som gått sönder , då tar den ju inte i mot laddning!. J.B |
hogbergs |
Okej Har satt batteriet på laddning så vi får se. tackar |
| Kolla startmotor och jordfläta! | |
hogbergs |
Vad är "jordfläta"? |
|
sitter mellan motor och karossen, ser ut som en hår fläta, fast platt, och så är den av koppar, vet inte vars den sitter på e28an, men defentivt under bilen, kolla även att anslutningaran till startmotorn sitter som dom ska. /mvh jocke - www.raceinorr.com - Northern Streetrace Community. |
|
hogbergs |
Tack för alla svar Hade klantat till det ordentligt, på något vis så hade jag lyckas koda färddatorn och då ska ju inte bilen starta, så den funktionen fungerar i alla fall. Tomas |
| Sitter på högersidan av motorn, har jag för mig... Typ vid motorfästet! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.