|
|
|
|---|---|
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
Vad är en 3.3 Lia -75:a med Ac, skinn och elhissar värd? / Det finns bilar, BMW, M- bilar och Alpina...men man är precis lika glad i dem alla! |
|
Beror som oftast på grad av entusiasm som omgärdar ett dylikt köp..Men om den är i superfint skick så kanske man kan begära runt 30 000 för den. Den här modellen är ovanlig iom att den bara tillverkades mellan 76(vad jag kan utläsa iaf) och 77.Och i 1401 ex endast.. Om din? är en 75:a så bör den vara en sen sådan?! Mvh Janne. |
|
Hej Janne! Nej men jag funderar på att leta upp en och skaffa en sådan. Har du eller någon du känner haft en? Mvh Martin / Det finns bilar, BMW, M- bilar och Alpina...men man är precis lika glad i dem alla! |
|
Nee...tyvärr har jag aldrig ägt en dylik,däremot så vet jag om en lågmilad 3,0Si(tror det är en -73.a) En äldre man äger den nu(avställd vintertid,sparsamt körd annars oxå)..Var lite(ganska mycket) sugen på den och frågade vad han ville ha.50000 sa han då..(några år sedan). Lite för mycket anser jag iaf. Bilen hade rullat då kring 9000mil. Mvh Janne. |
|
|
En riktigt fin 3,0 sedan brukar faktiskt kosta runt 50000, har sett flera de senaste åren som sålts för det priset, men då har de varit i väldigt bra skick, renoverade eller extremt välvårdade. Är ju inte direkt modern bil längre men bra körglädje för den som är entusiast, speciellt om det är en Si. Finns heller inte så mycket fräscha trenollor kvar i Sverige, rosten har tagit nästan hela beståndet. //Sniffer |
|
Jag instämmer i att det är svårt att överhuvudtaget hitta en E3:a. Har själv en 3.0S -77 som bruksbil just nu. En 3.3 vore dock häftig, den är ju en decimeter längre också :-) / Det finns bilar, BMW, M- bilar och Alpina...men man är precis lika glad i dem alla! |
|
Ok...Just denna Si var jag oxå sugen att köpa i början på det glada åttiotalet när den då var till salu. Dåvarande försäljare ville ha (om jag inte missminner mig)44000. För mycket pengar tyckte jag då oxå :( Men den var då i mint condition. Men senare så "hamnade" den i händerna på "fel folk" som blåste motorn något år senare...Suck... Nåväl,nu verkar den som sagt vårdas som en 3,0:a ska..SER då iaf fin ut där den står på sommaren o glänser. Mvh Janne. |
|
-BeeMWe- |
Finns en på blocket.se Länk |
Hmmm...jag har hittat en 3.3 Lia i finfint skick och en 3.3 La som är ett dåligt renoveringsobjekt. Sedan har jag hittat en usel 3.0 Si och en fin 3.0 Si. Det är svårt att värdera dem efter skicket... / Det finns bilar, BMW, M- bilar och Alpina...men man är precis lika glad i dem alla! |
|
En fin E3:a är som sagt svår att finna vilket motor o karossalt. som helst men under 20' är en fin ännu svårare att hitta skulle jag misstänka. Vet inte vad du(BMW-beroende)har för erfarenhet på prisspannet? Mvh Janne. |
|
Janne, 3.3 Lia begärs 60 000:-, han som har den motiverar det med att det kanppt finns några och att den är 90% rostfri samt att det är skinn, ac och elhissar i den, 3.3 La är ett vrak men med fin inredning och bra motor, den begärs det 12 000:- för med samma motivering med undantag av rosten. 3.0 Si i fint skick begärs 14 000:- för och samma modell fast sönderrostad men med fin inredning och motor begärs 4 000:- för. Man får ju vad man betalar för men kan man skruva lite själv så kanske man har igen det om man köper de billiga och dåliga? / Det finns bilar, BMW, M- bilar och Alpina...men man är precis lika glad i dem alla! |
|
OK...90% rostfri låter ju inte speciellt bra om man säger så..60000 låter som ett rejält överpris för den då. Nåja han kanske får sålt den ändå för det priset vad vet jag. Lycka till med letandet iaf. Mvh Janne. |
|
| Karossrenovering av en E3 är inte kul, inte ens billigt. Det finns som regel mycket mer rost än vad du ser vid första anblicken. Är bilen synligt rostig kan du räkna med rejäla rostskador. Var kritisk! Att köpa ett lik och karossrenovera är ingen affär. Köp finaste bilen du hittar och betala vad den kostar. | |
Salesman, känner du till någon E3:a till salu? Har du själv haft någon? / Det finns bilar, BMW, M- bilar och Alpina...men man är precis lika glad i dem alla! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.