|
|
|
|---|---|
|
Tja, då har man iallafall testat... Jag har tre defekta vertikala rader på min mätardisplay, så jag testade tipset på: Länk Att lägga i en plastremsa mellan plåtramen och displayen för att öka trycket mellan flatkabel och displaykontakterna. -Framgången uteblev dock. Bara att inse att felet sitter i displayen:-( För er som tänker göra ett "besök" inne i mätarhuset, har jag några tips: Mätaren sitter fast i instrumentpanelen med två torx-skruvar. Lossa dessa och fäll ut mätarhuset i överkant. Det sitter tre anslutningar + en kabelklammer. Med mätarhuset väl på skrivbordet och en handduk under, så lossar man skarvdonet till flatkabeln som sitter i överkant bakpå mätarhuset. Enheten bak, (där alla skarvdon går in), måste tas bort. Tryck in den fyrkantiga låsknappen längst ner i mitten och skjut enheten åt höger (sett bakifrån), för att ta loss den. Sätt i träkilar i de fyra plasthakarna och bryt försiktigt framför med en tejpad stor skruvmejsel för att lossa dem. Samtidigt som man bryter, måste man lossa på vridlåsen (5st)t.ex med en spetstång. Pilligt! Obs! Passa på att polera bort repor i glaset när mätarhuset ändå är loss. Sonax bilpolish funkar utmärkt. | |
Scheckheft |
Hej, tråkigt att det inte fungerade. Då är det bara att köpa nytt... /Scheckheft Länk |
|
Måste man köpa hela mätarhuset eller kan man inte bara köpa pixelkretskortet? MVH Daniel ~~~~~~~~~~~~~~ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.