|
|
|
|---|---|
|
Läser ofta om chippade m3:or där det även står "sportavgassystem" som nya tillägg. Är m3 oroginal ej tillräckligt/optimalt? Får man ut mer om man byter till tex Ferrita lr (vågar knappt skriva det) Simons?? M POWER- När du älskar att KÖRA!!! | |
|
När jag köpte mitt supersprint så funderade jag även på att sätta på dylik katalysator, jag vart dock avrådd av ägaren på det stället jag köpte prylarna då han påstog att M3:ans katalysator redan är så bra att man märker inte ett smack i skillnad. Däremot så var jag tvungen att byta ljuddämparen ändå och köpte därför ett supersprint då jag vet att det funkar bra och låter härligt. "the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department //cruZZe |
|
|
cruZZe:Jag har en liten fråga till dig som jag tänkte att du kanske kan svara på........ Låter det högre med supersprint systemet än M3 orginal systemet???Min sista ljuddämpare är lite rostig,så jag har funderat på ett rostfritt system från supersprint(ca:7000:-)eftersom dom verkar billiga + att man kan beställa hem ett och montera det själv om jag fattat det rätt?? Mvh Ricke |
|
M3-Mackan |
Det där med att kapa bort kattarna på en M3a. Enligt tidigare ägaren på min M3a så skulle det ge mer effekt på låga varv(Svarar snabbare)? -Mackan- |
|
Ricke : Njae direkt mkt högre låter det väl inte, mer ett lite annorlunda ljud vid gaspådrag, lite mer rått ljud. Jag gillar ljudet och köpte supersprint eftersom jag hört det i action tidigare :) M3-Mackan : Jo att ta bort katarna helt ger väl en del, men däremot att byta ut mot sk racekat ska enl en del inte ge mkt alls om ens något då M3:ans kat redan är optimerad. "the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department //cruZZe |
|
bmwracer |
jag har supersprints katersättare på min. ljudet blir mycket grymmare men effekt nja vet inte riktigt. det är nog inte märkbart. kan tillägga att jag har orginal slutburk en så länge. |
|
hmm... ngn som kan svara på MIN fråga?? M POWER- När du älskar att KÖRA!!! |
|
|
jag kan bara säja att khöler har provat att köra med racekat i bänk och utan kat och det var ingen skilnad. Mvh Jonas Larsson Länk |
|
|
300+ : Hehe sorry trodde det framgick, njae det ska nog inte direkt behövas bytas avgassystem utan är väl så att de flesta vill ha lite mer ljud samtidigt (plus att många tror att man tjänar en 15hk) när de chipar bilen. "the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department //cruZZe |
|
|
njödet: Har han sagt det till dig eller är det något du bara hört? Om du inte visste så är Köhler är storsäljare av katersättare och det vore väl som att slå en dolk i ryggen på sig själv med ett sånt uttalande. Men jag misstänker att det är rykten du hört, då sist jag pratade med han så sa han att efter bänkning så ökade motorn med 15 hk. Och efter att jag bytte till hans ersättare så märkte jag hur bilen blev märkbart bättre. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
tack cruZZe! ha bytt system innnan på tidigare bilar o d blir ju roligare o roligare ljud, ju större tum man ha, utan system e inte att rekommendera haha... ja saknar mer ljud i lägre register, på toppen låter d underbart... ngn som vet hur många varianter på slutdämpare och slutrör som fanns till M3 original monterat?? M POWER- När du älskar att KÖRA!!! |
|
|
Jag byggde ett eget 3tum hela vägen utan kattar och EN hemma gjord dämpare och den blev rappare plus att jag fick bättre tider på strippen så mer klös blev dst......... m3johan |
|
|
Länk Läs detta så ser du att ett avgas på en M-3a ger lite Krister BMWCS Nord BMWCS 1172 BMWSC |
|
|
Observera att läken i inlägget av Krister Andersson gäller amerikanska M3or som inte är i närheten av våra fina europeiska M3or. Det är inte troligt att någon av de testade systemen passar på våra bilar men det ger ju en liten fingervisning om vilket märke som tillverkar bra grejor.... /// Fredrik |
|
|
Samma prylar , avgas till USA M-3 är samma som våra avgas Krister BMWCS Nord BMWCS 1172 BMWSC |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.