|
|
|
|---|---|
|
Någon med erfarenhet som kan rekommendera ngt? Vet en som hade Green Cotton Open Air Filter. tackar=) M POWER- När du älskar att KÖRA!!! | |
|
Svarar väl även här då :) jo jag monterade Green cotton samtidigt som jag bytte avgassystemet och ljudet med Supersprint samt Green cotton direct air vart underbart, under 3000rpm och lung körning låter det inte mkt alls, men när man kliver på gasen och låter motorn varva på blir det ett ruggigt skönt ljud. Effektmässigt är det ingen större skillnad utom att jag tycker att gasresponsen känns lite rappare. "the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department //cruZZe |
|
|
Har BMC F1 Power Dubelkonat filter på min, låter underbart tillsammans med det rostfria systemet! Mvh. Robban Johansson |
|
|
Tjenare.. Jag har oxå BMC Dubbelkonat och med rosfritt system.. Låter underbart kan jag säga..Men du måste ha en plåt som avskärmar värmen..annars går den bara sämre..!! ____________ Länk ____________ *Pengar löser inga problem...Men jag har hellre sex i en BMW än i en Opel* |
|
|
Nån som kan tipsa om ett bra sportluftsfilter som monteras i orginal boxen??Typ JR,Green Cotton m.m Mvh Ricke |
|
|
Ricke: Min uppfattning är att sport-insatsluftfilter bara är båg. Du får varken fräckare ljud eller några extra hästar. BMWs original luftfilter är konstruerade för optimalt flöde. Däremot får du in mer skit i motorn än med ett originalfilter. Rekomenderar dig således att köra med ett originalfilter. Om du haft exempelvis en Toyota Supra eller Nissan Skyline som är strypta från fabrik och således har ganska dåligt luftflöde(pga skattekrav i Japan) så kan du vinna en del på att montera sportluftfilter: knappast på en M3. ///M vh Kalle H, BMW CS(syd)#5120 ______________________________ Länk |
|
|
Min M3:a spikade med öppet filter i somras, när det var varmt. Skojja att det åkte i soptunnan. JR tror jag att det var. Nä, jag tror som nofx16 att pojkarna på BMW har lagt ganska bra med tid och pengar på att optimera standrdgrejjerna... Länk "If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti |
|
|
nofx : Jodå ljudet vart ganska stor skillnad på med direct air, lite dovare och råare morr vid hårda gaspådrag. Men som jag skrev tvivlar jag på att effekten ökar något, själv tyckte jag iaf att responsen blev lite rappare som sagt. Men vist ska man vara lite försiktig med direct air det gäller att göra rent filtret ordentligt helst 2ggr/säsong så ska det inte suga in mer skit. "the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department //cruZZe |
|
|
ok... 2 säger bra. 2 säger troligtvis inte bra. Fler synpunkter? Tack så länge M POWER- När du älskar att KÖRA!!! |
|
|
Jag har ett Green Cotton filter som man sätter i orginal luftburken,men det kommer jag att göra mig av med för att man ser att smuts kommer igenom filtret.. Det bådar inte gott för framtiden om man kör för mycket med ett sådant.. Sedan märkte jag INGEN skildnad jämfört med orginal filter. |
|
|
Jag provade ett open-air filter i somras och precis som för 328-johan så sitter inte detta filter i nu. När det var väldigt varmt ute märktes en effektminskning vid acceleration men ljudet kan man inte klaga på. Det lät klart bra. Öppnade motorhuven och kollade/kände med handen och det var skåll-hett omkring filtret (inte bra). Orginalburken tar ju friskluft direkt från fronten så det är nog en bättre lösning. Om man skall köra med open-air filter bör man nog försöka montera något specialskärmning i motorrummet så att inte all värme åker in till luftfiltret. Själv tyckte jag att det var lättare att montera tillbaka orginalburken men med ett K&N filter som verkar funka OK. /vazzen |
|
|
Det "insugsmunstycket" som kommer från fronten är dock väldigt lätt att bara vinkla uppåt så det leder upp mot open air-filtret, på så vis kommer lika mkt frisk luft fortf in till filtret. En skyddsplåt för värmen är bra men jag har tänkt försöka hitta sånt typ filtmaterial som sitter på bastuagregat och är väldigt värmereflekterande (går juh att lägga handen utanpå vilket bastu-ag som helst). "the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department //cruZZe |
|
|
Att montera "open Air" filter INNE i motorrummet utan extremt bra skärmning är värdelöst!! Motorn kommer bara att suga i sig VARM luft och inte få någon ökad effekt. Luften ska ju tas från ett "kallt" ställe som inte värms upp av motorn eller vattenkylaren. Fast ballare ljud får man ju men vem vill ha det om bilen inte går bättre? M.V.H. |
|
|
men ja menar d e ju en jäkla hysteri o att luftfilter "måste" man ha när man chippar, trimmar, ja nästan så fort som man e intresserad av bilar så frågar folk om man bytt luftfilter... min polares civic låter jäkligt gott men som sagt. d ska ju gå bra oxo... M POWER- När du älskar att KÖRA!!! |
|
|
Tjenare. Ang detta med avskärmning. Självklart så är det varmt i motorn när man står stilla. Luften (kalluften) kommer inte förräns man kommit upp i lite farter och ju fortare man kör ju mer luft kommer det. Speciellt gäller detta M-bilar som har ledande luftkanaler till luftfilterboxen. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.