AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
998

Hur mycket kostar GPS-larmsändare? Hur funkar den?

Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
Ja- Hur mycket kostar GPS-larmsändare? Hur funkar den?
Någon som har positiva/negativa erfarenheter?
Funderar på o skaffa...

M POWER- När du älskar att KÖRA!!!
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Det fanns ett rabatt erbjudande från BMWCS.klubben förra året med GPS/larm/sökning mm
Men det var dyrt, en viss tids flygspaning ingick har jag för mig, någan annan kanske har bättre koll på detta.Jag läste inte så noga då priset för min del inte vara attraktivt.Nån årlig prenumerationsavgift var det visst också.Var inte för den vanliga människans plånbok.

MVH
Hasso
Länk

bm
653
bmw_m6
2002 - 75
120d - 06
Jag skulle inte rekomdera en GPS sändare för att den är så lätt att sätta ur funktion. Eftersom sändaren som sitter på taket / bagageluckan måste ha fri passage mot himmlen / sateliterna så kan man enkelt sätta spårningen ur funtion genom att t.ex. köra in en container /lastbil eller ännu enklare kapa en ölburk på mitten och tejpa fast den över sändaren. På så sätt så tappar den kontakten med sateliterna och då "försvinner" bilen. Man skulle ju dock kunna kombinera denna sorts spårning med en friend finder. Förhoppningsvis så fattar inte tjuven bättre och sätter inte gps:en ur funtion men om han skulle göra det så har man ju alltid friend finder funktionen som är lite svårare att sätta ur spel.

// Bara min helt personliga uppfattning

Köp en BMW.
Då får du visseligen ta med plånboken en gång, men du får världens bästa bil på köpet!
-=$¤CimmenpoweR¤$=-
Th
59
Thall
328Ci 00:a
Kolla denna tråd Länk och gör en sökning på alla forum så hittar du alternativa & smarta lösningar.
Allt radiobaserat går mer eller mindre lätt att sabotera, t.ex genom att placera bilen i en helt stängd stålcontainer.
Enklast är nog att inte överarbeta utan använda en GSM tillsammans med t.ex Friendfinder, vitsen är ju att snabbt få ett larm och en pejl innan tjuven hunnit sabbat systemet. Tillräcklig nogrannhet för att placera ut lite torpeder och spana efter bilen eller ev. misstänkta containerbilar...

FP
diamantsvart_bmw
Vi har både gsm och gps i vårat överfallsskydd

Blev ingen BMW 535I med skinn utan en 525 IA 24 V i topp skick
Länk

Länk

Har för mig att firman Streetsound har ett bra erbjudande på ett larm nu.
Kolla deras hemsida:

www.streetsound.se

Mvh
Rutger
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.