AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
572

Cittran är död, pga för mycket nos

så var dagen kommen då cittran skulle få smaka på tuben, har inte blivit av tidigare då den använts som färdmedel till och ifrån jobbet,
En polare till mig som förövrigt VAR stålt ägare av en viss citroen bx14 kom över en ruskigt stor mängd med tuber... så det kommmer fler projekt vill jag lova, det är tänkt att det ska dyka upp något på emmaboda strippen oxå, men man vet aldrig hur långt man kommer.

28 munstycke på gasen och 24 på bensinen... JA. va det gick. spann t.o.m lite på trean när man tryckte på knappen (tutan). sen sladdades det en j-a massa och nästa mål var krisrianstad och p-däcket där alla samlas... i åsum sa de PANG, råkade tuta på lite väl lågt varv, en ordentlig insugs knall var resultatet, så nu vet man hur en sån ser ut oxå.

kompressionen var lika med noll eller kanske t.o.m något mindre =) olja fanns precis överallt utom där den skulle vara. toppen skall lyftas imorgon för att skåda kolvar och andra spännande delar.. Fan va kul det är att ha sönder saker...

man lär sig något nytt varje dag... förhoppningsvis

Länk
Bra att det inte var beemern!

_________
More power! Vill ha kompressor jag med!
Länk
till våren är det beemerns tur...

ska försöka mig på en något seriösare installation än på bx:en

Länk
Cannonball: lät ju för jävla roligt det där :) bara du inte göra samma sak med beemern...

föresten bor du i trakterna runt k-stad/åsum ?? för jag bor i Åhua, som inte ligger alltför långt därifrån?? skoj med bmwpower folk "här nere" oxå...

"Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999)

Jag räds inte långmilare !

Länk
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Har du inga bilder att förgylla historien med?

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk 1600/2-renovering...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.