AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
867

E36 Startproblem

To
37
Tonny
328i Coupe
Min 328:a -96 har börjat bråka när jag skall starta den. Har bilen stått typ över natten så vill den inte alls starta när jag vrider på nycklen. Startmotorn går men motorn tänder inte. Slår av tändningen och väntar 10 sekunde och provar igen. Pang! Startar direkt! Provar man att starta igen så är det inga problem, med det händer typ varje gång som bilen stått still en tid. Nån som har någon ide??

För övrigt så hade jag den inlämnad på NFS i Malmö för den stora servicen för 1½ månad sedan. Efter det så är det precis som den misständer emallanåt på tomgång. Precis som att tändningen är ställd för högt, eller att ett stift skulle vara dåligt. Händer dock bara vid tomgång. Tändningen är väl inget som justeras vid vanligt service?

Blev missnöjd med NFS som gjorde jobbet. De gjorde inte allt vad de lovat samt att det verkade svårt att speca vad de hade gjort plus att det blev dyrare än det pris jag fått av dem tidigare. Trots de goda rykten jag hört om dem så får någon annan göra servicen nästa gång...
Tändningen är helt eletronisk och kan inte justeras som på en äldre bil. Om bilen misständer efter service tycker jag verkligen du ska klaga hos NFS.
Som du säger har dom ett gott rykte och då ska dom göra rätt för sig.

Ditt första problem låter lite som ett bränsle trycks problem. kanske igensatt filter, eller dålig bränsle pump. be en mekaniker testa hur bra bränsle pumpen orkar mata fram bränsle, samt byt bränslefilter.

Den som har flest BMW prylar när han dör vinner!
Länk
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Det första problemet diskuterades förra året.Det var många som hade ditt problem med sin 3 serie -96a
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.